"להפסקת ה-QE תהיה השפעה אלימה על השווקים"

ריצ'רד פישר, יו"ר שלוחת ה'פד' בדאלאס אמר בראיון ל-CNBC כי האטה של קצב רכישות האג"ח בהדרגתיות היא הדרך הנכונה ולא הפסקה פתאומית ■ "הכסף הזול הפך את העשירים לעשירים יותר, אך לא תרם הרבה למעמד הביניים", לדבריו

הפדרל ריזרב לא יכול לעבור ממדיניות מוניטרית אגרסיבית למדיניות מוניטרית מתונה בטווח קצר, כך טוען ריצ'רד פישר, יו"ר שלוחת ה'פד' בדאלאס בראיון ל-CNBC. להערכתו, האטה של קצב רכישות האג"ח בהדרגתיות היא הדרך הנכונה משום שהפסקה פתאומית של תוכניות ה-QE תהיה אלימה מדי לשווקים.

פישר אמר כי הדאגה המרכזית של יו"ר ה'פד' בן ברננקי היא היעילות של תוכניות ההקלה הכמותית, במסגרתן הבנק המרכזי רוכש אג"ח מגובות משכנתאות וממשלתיות בהיקף של 85 מיליארד דולר. פישר טוען כי תחילה יש להאט את קצב רכישות האג"ח מגובות משכנתאות.

פישר טוען כי הוא לבד בדעה הזו. להערכתו, מעצבי המדיניות בארה"ב עדיין לא רואים את ההתאוששות בשוק העבודה ולכן רבים מהם סבורים כי תוכניות ההקלה הכמותית פשוט "לא עושות את העבודה". פישר אמר בנוסף כי ארה"ב זקוקה למדיניות פיסקלית רציונלית שתסייע לעודד את הצמיחה. "הכסף הזול הפך את העשירים לעשירים יותר, אך לא תרם הרבה למעמד הביניים", לדבריו.

דבריו של פישר נאמרים כאשר ביום רביעי ברננקי צפוי למסור את עדותו בקונגרס, בה הוא ידון על התחזיות הכלכליות והמוניטריות של ארה"ב. כלכלנים מעריכים כי במקרה שהוא "ישתיק" שוב את המתנגדים להמשך התוכניות להקלה הכמותית, יהיה זה בבחינת דלק נוסף לשוק השורי בשווקים.