לינדנשטראוס: משרד האוצר חוסם בדיקה של תקציב המדינה

מבקר המדינה לשעבר בכנס של התנועה לחופש המידע: "צר לי שהנושא של רשלנות השרים בנושא השריפה בכרמל לא הגיע למבחן הציבור בזמן הבחירות"

מבקר המדינה לשעבר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, תקף היום (ב') בכנס השנתי של התנועה לחופש המידע, בשיתוף בית-הספר למשפטים במכללה למינהל, את אנשי האוצר, וטען כי משרד האוצר חוסם בדיקה של מבקר המדינה את תקציב המדינה ואת אופן הכנתו.

לדברי לינדשטראוס, "בעניין תקציב המדינה, כאשר אנשי המבקר הגיעו למשרד האוצר ואמרו - אנחנו רוצים לבדוק בדיקה יסודית של הדברים שנאמרים בהצעת התקציב, נתקלנו בחומה בצורה. הטענה היתה שמכיוון שהבדיקה יכולה לפגוע בפרט, בעובד, אין לבצע אותה.

"עד היום שאני פרשתי הנושא לא נפתר, וכל הפניות שלי לשר האוצר לא נשאו פרי. למעשה, אנשי משרד האוצר ביקשו להכתיב לנו מה לבדוק. היו חילופי דברים בינם לבין גורמים במשרד המשפטים, שבעקבותיהם הוקמה ועדה של 3 אנשים ממשרד האוצר ו-3 אנשים ממשרד המבקר. עד היום לא התקבלו החלטות בנושא".

ביקורת על שטייניץ

לינדנשטראוס תקף גם את שר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ, ואת התנהלותו בנושא דוח המבקר על השריפה בכרמל.

לדברי לינדנשטראוס, "צר לי שהנושא של רשלנות מצד השרים ומצד גורמים נוספים בנושא השריפה בכרמל לא הגיע למבחן הציבור בזמן הבחירות לכנסת. כתוצאה מכך יובל שטייניץ אמנם לא מכהן כשר האוצר, אך הוא ממשיך לכהן בממשלה כשר לעניינים חשובים. אלי ישי מכהן כחבר כנסת ולא כשר, אבל לא בעקבות הדוח.

"אין להתעלם מאמירותיו של שר האוצר לשעבר, שאמר שהדוח יושלך לפח ההיסטוריה. אמירה זו העידה יותר על האומר מאשר על הדוח. השאלה שלי היא: להיכן נעלמה העמדה שאשם מי שעומד בראש הפירמידה ולא מי שעומד בתחתיתה. עמדתי היא כי סמכות גוררת בעקבותיה אחריות, וזו חלה על כל מי שהיה מעורב בשריפה בכרמל".