האם פוסט בפייסבוק ניצל את הרצח בבאר-שבע לקידום עסק?

בעמוד הפייסבוק של "עסקים מהבית" נכתב: "בכנות, אם הבחור הזה מבאר-שבע היה שומע על התוכנית שלנו לפני שנתיים... אולי כל המקרה העצוב הזה היה נמנע" ■ הפוסט עורר תגובות נזעמות רבות בקרב אוהדי העמוד בפייסבוק - והוסר

אירועי הרצח הקשה בסניף בנק הפועלים בשכונת נווה זאב בבאר-שבע עדיין מהדהדים בראשם של תושבי העיר ואזרחי המדינה, אך נראה כי היום היה מי שכבר החליט לנצל את המקרה לטובת קידום לכאורה של עסקיו שלו. בעמוד הפייסבוק של "עסקים מהבית", שמעודד אנשים לעבוד מהבית, ניסו לרכב על הגל בצורה כזו או אחרת.

בפוסט שהעלו היום (ג') בשעות הבוקר נכתב כי "איך בן אדם הורס את חייו ושל עוד 4 משפחות בגלל 6,000 שקל... איך אפשר???? בהחלט אין ספק שזו פעולה קיצונית מאוד שנובעת מהמצב הכלכלי בישראל".

כותב הפוסט ואחד מבעלי "עסקים מהבית", איתמר בן-חור, מוסיף כי "לפני שנתיים בשיחה לאורך הלילה, איריס (השותפה - ר' ג') ואני חזינו את כל מה שקורה היום. זו בדיוק הסיבה שהקמנו את עסקים מהבית, כדי להראות לכל מי ששואף להגדיל את ההכנסה החודשית לקבל תוכנית פעולה... בכנות, אם הבחור הזה מבאר-שבע היה שומע על התוכנית שלנו לפני שנתיים.. אולי כל המקרה העצוב הזה היה נמנע".

הפוסט עורר תגובות נזעמות רבות בקרב אוהדי העמוד בפייסבוק, עד כדי כך שבן-חור החליט למחוק אותו מדף הפייסבוק של "עסקים מהבית". ואכן, לא ברור מדוע עסק - יהיה אשר יהיה - מנסה לנצל מצב רגיש ועדין כל-כך ולכתוב פוסט כזה.

אבל בן-חור טוען בתגובה ל"גלובס" כי לא כך הדבר. "אכן היו הרבה תגובות למכתב שלנו בטענה שהוא ציני או פוגע, אך כמובן שדברינו הוצאו מאוד מההקשר. זהו הדבר האחרון שרצינו לבטא במילים אלה. אין ברצוננו לפגוע, להעליב או לנצל את המשפחות שחוו את הטרגדיה הנוראית של הרצח בבאר-שבע", הוא אומר בתגובה.

"הכוונה שלנו הייתה לעודד ולתת השראה לאנשי מעמד הביניים, שסופגים היום המון גזירות כלכליות, ושהעומס הרב מוביל לפעולות קיצוניות. אנו מלמדים ומדריכים כיצד להגדיל את ההכנסה כדי למנוע את הלחץ הכלכלי שתוקף המון משפחות בישראל, והכוונה הייתה להראות לציבור שיש דרך אחרת, ושמצבים כאלה כפי שקרו בבאר-שבע יכלו להימנע. אין בכוונתנו לפגוע או לנצל, ואנו מתנצלים אם נוצר הרושם הלא נכון".