"פוטנציאל לתגובה אלימה במלאנוקס, 12% מהמניות יימכרו"

יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסים ברוקראז': "במידה ותימחק החברה מהמסחר - צפויה תגובה שלילית חדה" ■ "הטריגר להחלטה קשור בעיקר בשאלה אם יושג רוב להפרדת תפקיד מנכ"ל ויו"ר החברה"

"יש פוטנציאל לתגובה אלימה במניית מלאנוקס , במידה וזו אכן תימחק מהמסחר בבורסה - אנו צופים תגובה שלילית, וייתכן אף ל-Sell-off של כמחצית (אם לא יותר) מהחזקות הגופים הישראלים במניה - בערך כ-12% ממניות החברה".

כך מזהיר היום (ד') יונתן קרייזמן, מנהל מחלקת מחקר בכלל פיננסים ברוקראז', בתגובה לאפשרות כי חברת מלאנוקס תימחק מהמסחר בת"א. השבוע נזכיר, דיבר מנכ"ל החברה, איל וולדמן, בכנס שוק ההון של "גלובס", והתייחס לרישום החברה שלו בבורסה בת"א: "אני חושב על זה כבר פעמיים, אבל הסיבה האמיתית הייתה ציונות. החלטנו גם להעביר את חלק מהעסקים לישראל. שיהיה ברור, אני חושב שרגולציה היא דבר חשוב וצריך פיקוח משמעותי על חברות ציבוריות. עם זאת, צריך לדאוג להקל על החברות הדואליות".

קרייזמן: "להערכתנו הטריגר להחלטה קשור בעיקר בשאלה אם יושג רוב להפרדת תפקיד מנכ"ל ויו"ר החברה או במילים האחרות - האם מנכ"ל ומייסד החברה, מר אייל ולדמן, יודח מתפקיד יו"ר באסיפת בעלי המניות הקרובה. למרות שהסבירות לכך אינה גבוה - להערכתנו מחיקת מלאנוקס מהמסחר בת"א עלולה להביא לירידה חדה במחיר המניה".

מה הסבירות שתאושר הפרדת תפקידי מנכ"ל ויו"ר? "להערכתנו הסבירות לכך אינה גבוהה וקשורה למידת האקטיביזם שיגלו המשקיעים האמריקנים", הוא מסביר. "בהתייחסותו לנושא לפני מספר ימים טען מר ולדמן כי בעלי מניות גדולים ביניהם פידליטי מבינים שמוטב שיישאר בתפקיד יו"ר ובכוונתם להצביע נגד הפרדת התפקידים".

בכלל פיננסים מציינים כי צפויה "תגובה אלימה מכפי שראינו במקרים עברו (לדוגמא וריפון, רדוור, וכו')". והסיבה? אחזקה של 25% ממניות החברה בידי גופים ישראלים, "הגבוהה באופן חריג לעומת החברות שצוינו", מסביר קרייזמן.

"במידה ומלאנוקס אכן תחדל להיסחר בארץ ולמעשה תפסיק להוות מניית בנצ'מארק, אנו צופים כי גופים מוסדיים ישראלים יצמצמו את החזקתם באופן ניכר ויבחנו פוזיציות עתידיות באופן אופורטוניסטי - לאור התנודתיות הגבוה ואי-הוודאות בנוגע לסביבה העסקית של החברה", הוא מסכם.