סיטי: בנק ישראל יוריד ביום שני את הריבית ל-1.25%

כלכלני סיטי בסקירה על מצב המאקרו במשק הישראלי: "הורדת ריבית וההתערבות בשוק המט"ח משבוע שעבר נרשמו כהצלחה, אולם להערכתנו הורדת ריבית נוספת תתמוך באמינות בנק ישראל

בנק ישראל עשוי להוריד את הריבית המרכזית במשק בכ-0.25 נקודות האחוז נוספות ביום ב' הקרוב (בישיבת החלטת הריבית לחודש יוני - ג.ק.) - כך מעריכים היום (ד') כלכלני סיטי בסקירה על מצב המאקרו במשק הישראלי. בסיטי מתייחסים, כמובן, להורדת הריבית המפתיעה של פישר את הריבית ל-1.5% בשבוע שעבר, וכן לפרוטוקולי הפגישה בה התקבלה ההחלטה האמורה, אשר פורסמו היום.

מהפרוטוקולים האמורים עולה, כי בנק ישראל היה קרוב מאוד להוריד את הריבית ב-0.5% בהחלטת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר - אך הנגיד סטנלי פישר הכריע את הכף וקבע כי הריבית תרד ב-0.25% לעת עתה. מדובר היה בישיבת ריבית מיוחדת, שנערכה ב-12-13 במאי.

"פישר קיבל את ההחלטה, מתוך הנחה כי הורדת הריבית בשיעור זה יחד עם תוכנית רכישות המט"ח עליה הכריז, תמנע את ייסוף השקל באופן סביר", כותבים כלכלני סיטי בסקירתם. "הורדת ריבית וההתערבות בשוק המט"ח משבוע שעבר נרשמו כהצלחה, אולם להערכתנו הורדת ריבית נוספת תתמוך באמינות בנק ישראל".

בסיטי מבססים את החלטתם על בסיס "מספר פיסות של מידע", וביניהן ציפיות האינפלציה אשר ממשיכות לרדת - ומסתכמות בכ-2.1% (שנתי) לפי נתוני בנק ישראל, אשר פורסמו ביום א' האחרון (לעומת 2.8% בחודש מארס). בנוסף, מצייניםי בסיטי את מדד מנהלי הרכש לחושד אפריל אשר נחלש בנקודה ל-50.8 נקודות.

"כמו כן, השקל התבסס השבוע לאחר שצנח בשבוע שעבר", מסכמים בסיטי. "על רקע זאת, הורדת ריבית נוספת ביום שני הקרוב, תסייע לשמור על שער דולר-שקל יציב ותהיה סבירה על רקע המשך היחלשות הכלכלה".