"הצעת החוק של ח"כ סתיו שפיר תביא לפיטורי אלפי עובדים"

עו"ד ענת טנא: "שפיר רוצה להטיל מס של 35% על 'חברות עשירות'? זה עלול להביא לפגיעה בהון שחברות ישראליות עתירות כח האדם יכולות לצבור - ולגרום לפיטורים המוניים"

"הצעת החוק של ח"כ סתיו שפיר עלולה להביא לפגיעה בהון שחברות ישראליות עתירות כח האדם יכולות לצבור, דבר שיכול להביא לפיטורים של אלפי עובדים", כך אומרת עו"ד ענת טנא, שותפה מנהלת במשרד אלתר עורכי הדין, המתמחה במיסוי. הדברים נאמרו כתגובה להצעת החוק של ח"כ שפיר לפיה יש להעלות את שיעור המס על חברות עשירות, קרי חברות שרווחיהן עולים על 3 מיליון שקל בשנה ל-35%.

כזכור, שפיר (העבודה) הניחה היום על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה שמבקשת "לשנות את פני המשק ולשנות את מיסוי החברות כך שיהיה הוגן ופרוגרסיבי יותר. כפי שמס ההכנה על יחידים נקבע בהתאם לגובה ההכנסה, כך צריך לעשות גם במס החברות. זו הדרך הצודקת ביותר להקל על מעמד הביניים ולעודד צמיחה של עסקים קטנים", לדברי שפיר.

לפי הצעת החוק של שפיר, המיסוי יוטל רק על חברות שמרבית רווחיהן הופקו ממכירת מוצרים או שירותים בישראל, כמו הבנקים, חברות הביטוח, המזון, התקשורת והדלק, יבואני הרכב וחברות המפיקות את רווחיהן ממשאבי טבע. המס לא יחול על חברות כמו טבע, או אינטל, שמשקיעות במרכזי פיתוח וייצור בארץ ועלולות לעזוב למדינות אחרות באם יוטל עליהן שיעור מס גבוה יותר.

לדברי עו"ד טנא, "אם נבחן את שיעורי המס בעולם, ישראל אינה ממוקמת בין המדינות בעלות שיעורי המס הנמוכים, וכמדינה מתפתחת, העלאה של שיעור מס חברות יכולה לגרום להאטה במשק במקום לשגשוג שלו".

עוד מוסיפה טנא: "הצעת החוק אינה מתייחסת לרווחים הכלואים של חברות הכפופות לחוק עידוד השקעות הון, ואינה מתייחסת לחברות הכפופות לחוקי העידוד שלא צברו רווחים כלואים, מאחר והמדינה רוצה אותן בכל מקרה מהסיבה שהן מספקות מקור עבודה כחברות תעשייתיות וכחברות מייצאות, דבר התורם רבות לשיפור הגירעון של מדינת ישראל".

"אם ישראל רוצה למשוך אליה משקיעים זרים שמגיעים מהמדינות המפותחות ושרוצים לפתח ולהשקיע פה במדינה, הרי שהעלאה של המס תפגע באפשרות כזו ובאטרקטיביות ההשקעה שלהם פה", מסכמת עו"ד טנא.