רנו מפסיקה את ההתקשרות עם משרד הפרסום y&r ישראל

‎‎תקציב הפרסום של רנו, שעמד בשנה החולפת על 9.9 מיליון דולר במחירי מחירון‏, יעבור כעת למשרד פרסום קטן בשם ‏Four‏

‎‎נמשכים השינויים במערך הפרסום בקבוצת קרסו: ימים ספורים לאחר שבקבוצה ביצעו שינוי בנוגע לזהות חברת המדיה והעבירו את התקציב מיוניברסל מקאן לסמארט מדיה שבבעלות עמי קדם, מבצעת החברה שינוי גם במערך משרדי הפרסום.

ל"גלובס" נודע כי ההתקשרות עם משרד הפרסום ‏y&r‏ ישראל, המטפל בתקציב הפרסום של רנו במשך פחות משנה, תופסק, והתקציב יועבר למשרד פרסום קטן בשם ‏Four‏.

‏הפסקת ההתקשרות של רנו עם ‏y&r‏ אינה מהלך שגרתי, שכן המשרד מטפל בתקציב חודשים ספורים בלבד, והוא קיבל אותו לטיפולו לאחר מכרז ארוך שנמשך חודשים ארוכים.

‏קבוצת קרסו משווקת שני מותגים: רנו וניסאן. בשנים האחרונות טופל תקציב הפרסום של רנו במשרד גליקמן-נטלר-סמסונוב, ותקציב ניסאן טופל בענבר-מרחב-ניסן.

לפני כשנה הוחלט בגליקמן לוותר על תקציב רנו לטובת טיפול בחלק הארי של תקציבי קבוצת כולמוביל. בעקבות המהלך של גליקמן הועבר התקציב ל"משמורת" במשרד הפרסום ענבר-מרחב-ניסן, שאמור היה לטפל בו עד למציאת משרד חדש.

‏תקציב הפרסום של רנו עמד ב-2011 על כ-18 מיליון דולר במחירי מחירון, וב-2012 על 9.9 מיליון דולר. למרות שלא מדובר בתקציב קטן, רוב משרדי הפרסום מנועים היו מלטפל בו בשל טיפול בתקציבים מנוגדי אינטרסים.

‏בסופו של דבר הוחלט להעביר את התקציב ל-‏y&r‏ ישראל, אך נראה כי בקבוצה שאפו לפתח צורת עבודה בה השליטה של המנהלים על התוצר השיווקי והפרסומי גבוהה יותר.

ברנו העריכו כי מעבר לעבודה עם משרד פרסום קטן ו"בוטיקי", כמו גם עם חברת מדיה מתמחה, יצמצם עלויות באופן ניכר ויותיר בידי רנו יותר שליטה על סוג העבודה ואיכותה.

‏בקבוצת קרסו אישרו היום (א') את הידיעה ומסרו בתגובה כי הפרידה מ-‏y&r‏ ישראל היא חלק מארגון מחדש של מערך השיווק.

לדברי סמנכ"ל השיווק אלחנן יהב, "את המהלך מובילה התפיסה שאת הדיאלוג עם הלקוח צריך לנהל בצורה ישירה ובעצימות גבוהה יותר מתוך הבית. השינוי הוא חלק מהמהלך האסטרטגי שעובר המותג ‏Renault Drive the Change‎‏, הן בארץ והן בחו"ל, השם את הלקוח במרכז, מאפשר לו בחירה ודורש חיבור חזק והבנה של המותג, המוצר והלקוח".