יחימוביץ': "הממשלה מפקירה באופן שיטתי את העובדים החלשים"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מגיבה לדוח החמור של ה-OECD באשר למדיניות החברתית של ממשלת ישראל: "הדוח חושף תמונה אמתית של הזנחה קשה ומתמשכת של מי שעובדים מבוקר עד ערב ונשארים עניים ופגיעים"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מגיבה היום (ב') לדוח החמור של ה-OECD באשר למדיניות החברתית של ממשלת ישראל. הדוח קובע כי תגובת ממשלת ישראל לאתגר העוני ואי-השוויון הייתה קטנה ולא מספקת בשנתיים האחרונות ביחס לגודל הבעיה, חרף מהלכים חשובים שננקטו כדי לקדם אוכלוסיות עניות ומיעוטים.

"דוח ה-OECD על המדיניות החברתית של הממשלה מצביע שוב על כך שהממשלה מפקירה באופן שיטתי את העובדים החלשים ביותר", אומרת יחימוביץ'.

"בזמן שבתמונה בדף הפייסבוק של שר האוצר לפיד מתנוססת דמותו של המובטל הכרוני הבטלן והפרזיט, המבלה להנאתו על ערסל, הדוח חושף תמונה אמתית של הזנחה קשה ומתמשכת של מי שעובדים מבוקר עד ערב ונשארים עניים ופגיעים. המציאות החמורה של שיעור גבוה מאוד של העסקה לא תקנית, פערי שכר גדולים בין העובדים העניים למקבלי השכר הגבוה, מספר הפקחים הנמוך מהתקן הבינלאומי וההשקעה הממשלתית המגוחכת בעידוד התעסוקה, לא תואמים את תוכניותיו הפוגעניות של לפיד.

"לא רק שבתוכניתו הכלכלית אין ולו שמץ של כוונה, תכנון או בדל סעיף המנסה לתקן את המצב - לפיד מתעמר בעובדים אלה באמצעות שלל גזרות ובהן העלאת המע"מ והחייאת תוכנית ויסקונסין, אשר תחריף את המציאות המתגלה בדוח".