הערוץ הערבי מתגבש לבעלים דומיננטיים: רשת, ענני ופנורמה

בעלי המניות השותפים ב"הלא טי.וי" יגבשו תוכנית פעולה להמשך הפעלת הערוץ

זכיינית ערוץ 2 רשת, חברת ענני תקשורת וקבוצת פנורמה הזרימו יחד כמיליון שקל לערוץ הערבי הלא טי.וי בשבוע שעבר.

ל"גלובס" נודע כי בהחלטה פנימית של בעלי מניות הערוץ, הוחלט כי החברות סקטורס 3 (של מוסא חסדייה), ביסאן טי.וי והיזמים, שמחזיקות ביחד כ-32% מהמניות, לא יזרימו כסף, ובכך יאפשרו ל-3 החברות הראשונות להרחיב את שליטתן בערוץ.

גם החברות רנד ולב גליל הודיעו כי הן מוכנות לצמצם את האחזקות שלהן בערוץ כדי להבטיח את הצלחתו. השתיים הזרימו אף הן מאות אלפי שקלים בודדות.

עוד נודע כי שתי החברות חתמו על הסכם להעברת המניות שלהן לבסאם ג'אבר, אך, כפי שפורסם כאן בעבר, שתי החברות רשת וענני תקשורת מבקשות אף הן לקבל חלק מהמניות ולהרחיב את שליטתן.

לא עמד במחויבויות

על-פי דוח של ענני תקשורת לבורסה, החברה, המחזיקה 11.43% מהערוץ הערבי, לא מצפה לראות בקרוב תשואה ממנו. היא ורשת, שמחזיקה אף היא כ-11% מהמניות, הודיעו כי הן מבקשות להדק את אחיזתן בערוץ.

גם באסם ג'אבר, שהולך ומתברר כבעל המניות הערבי הדומיננטי היחידי בערוץ, מבקש לרכוש את רוב מניות הערוץ. ג'אבר הוא הבעלים של אתר האינטרנט הערבי המוביל פאנט והעיתון פנורמה. ג'אבר אף הגיש הצעה לרכישת רוב מניות הערוץ.

בעקבות ההזרמה צפוי כי המשקיעים יגבשו תוכנית פעולה להמשך הפעלת הערוץ הערבי, כך על-פי גורמים בערוץ.

הערוץ נמצא בימים אלה, שנה לאחר זכייתו במכרז, בתקופה קריטית לקיומו, בשל לחץ שמפעילה עליו מועצת הכבלים והלוויין כיוון שלא עמד כמעט לחלוטין במחויבויותיו על בסיסן זכה במכרז.