ויקטורי: "היעד שלנו - מכירות של מיליארד שקל בתוך שנתיים"

בכוונת רשת ויקטורי לפתוח בשנה הקרובה 9 סניפים חדשים ■ היקף מכירות הרשת ברבעון הראשון של השנה עמד על 179 מיליון שקל

אחרי שנת פעילות שלמה, שבמהלכה פתחה רשת הקמעונאות ויקטורי שני סניפים חדשים בלבד, הרשת מכריזה על תוכניתה להגדיל את מספר הסניפים ב-45%.

רשת ויקטורי, שמונה היום 20 סניפים, תפתח בשנה הקרובה 9 סניפים נוספים, ששבעה מהם ייפתחו עוד במהלך השנה הנוכחית. מדובר בסניפים שיפתחו בפתח-תקווה, תל-אביב (2), בית-שמש, רכסים, באר-שבע וצומת קריית ביאליק.

"בדקנו את השוק, וכעת אנחנו פותחים. אנחנו נכנסים ל-3 אזורים תחרותיים ול-6 אזורים לא תחרותיים. היעד שלנו הוא להגיע למכירות של מיליארד שקל בתוך שנתיים", אומר אייל רביד, מנכ"ל הרשת ומבעלי השליטה.

- למה להיכנס לאזורי תחרות?

"אנחנו לא שונים ממישהו אחר שיכול להביא משהו חדש. שישה מהסניפים שנפתח הם סניפים עירוניים, שמן הסתם מייצרים רווח גולמי גבוה יותר לרשת, ולא בגלל תמחור גבוה אלא בשל תמהיל הקנייה בחנויות השכונתיות".

רשת ויקטורי חתמה את הרבעון הראשון השנה עם גידול של 3.3% במכירות, שהסתכמו ב-179 מיליון שקל. מכירות המותג הפרטי ברשת היוו 10% מכלל המכירות.

על אף עיתוי חג הפסח שנפל ברבעון הראשון השנה, שיעור הגידול בחנויות זהות הסתכם ב-0.4% בלבד. בהתייחס לכך אומר רביד: "חג הפסח לא בא לידי ביטוי בויקטורי. שופרסל ומגה מוכרות תווי קנייה ב-2.5-3 מיליארד שקל בשנה, ועיקר השימוש בתווי הקנייה נעשה בחגים. אדם שמחזיק תווי קנייה לא יבוא לקנות בויקטורי".

הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון עמד על 41.2 מיליון שקל והיווה 23% מהמכירות, לעומת שיעור של 23.4% ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-5.8 מיליון שקל, אך שיעורו נשחק מ-3.9% ל-3.2%.

בשורה התחתונה, ויקטורי חותמת את הרבעון עם רווח נקי של 4.6 מיליון שקל, ירידה של 14.6%.

ויקטורי
 ויקטורי