מארק פאבר במתקפה: "רוביני? לא הייתי סומך על העצות שלו"

גורו ההשקעות מארק פאבר בראיון תוקפי ל-CNBC, מגיב להתבטאותו של הכלכלן נוריאל רוביני בדבר המשך העליות בשווקים: "הוא כלכלן מזהיר" ■ "לפדרל ריזרב אין אסטרטגיית יציאה מתוכנית הרכישות - איך זה ישפיע על השוק? זו השאלה"

השווקים צפויים לעלות בטווח הקרוב, אולם אל צפו לשיאים חדשים לאורך זמן - כך סבור גורו ההשקעות מארק פאבר, הידוע בכינויו "ד"ר דום", המפרסם את הניוזלטר the Gloom, Boom & Doom למשקיעים העוקבים אחריו.

בראיון ל-CNBC הלילה (ד'), אמר פאבר כי "אין דרך לצאת" מתוכנית רכישות האג"ח הממשלתיות של הפדרל ריזרב. זאת, בעוד בשוק דווקא מתגברות הספקולציות כי ה'פד' יאט את קצב רכישות האג"ח שלו לקראת ספטמבר, קצב העומד כעת על 85 מיליארד דולר של אג"ח מגובות-משכנתאות, מדי חודש.

"בטווח הקצר, אנו נראה המשך עליות וה-S&P 500 יגיע ל-1,660-1,670 נקודות", אמר פאבר בראיון. "על גבן של מניות כמו אינטל, מיקרוסופט ו-IBM נראה שיאים חדשים. אבל זה לא מה שיקרה ברוב המניות. למעשה, השווקים די פגיעים".

"השווקים נמצאים בשלב של התהפכות", אמר פאבר, וציין מניות לארג'-קאפ מומלצות לרכישה, דוגמת מקדונדלס, קוקה קולה, P&G ו-וול מארט. "כל הכסף זורם לפחות ופחות מניות", המשיך פאבר. "אנשים אוהבים לבחור מניות מסוג מסוים. זה יכול להציב את ה-S&P 500 סביב 1,700 נקודות, אבל לא הייתי מהמר על זה".

"אם היו מצמידים אקדח לראשי ודורשים ממני לבחור - לונג או שורט, הייתי בוחר בשורט", סיכם. בתגובה לדבריו של הכלכלן נוריאל רוביני, שיצא בתחזית אופטימית לשווקים אתמול, אמר פאבר: "אני מכיר אותו היטב, הוא כלכלן מזהיר. לא הייתי משתמש בו כדי לקבל עצות לגבי מתי לקנות למכור מניות או זהב".

"הכלכלה הגלובלית, בראייתי, לא צומחת ממש, ואתם יכולים לראות זאת בדוחותיהן של חברות כמו מקדונלדס וקטרפילר", המשיך פאבר. "ההשפעה של ההרחבה הכמותית המתמשכת הולכת ופוחתת".

"הפדרל ריזרב ימשיך להדפיס כסף", סיכם. "אני לא חושב שיש לבנק המרכזי אסטרטגיית יציאה. מה תהיה ההשפעה של המדיניות הזו בטווח הארוך? זו השאלה הגדולה ביותר".