הבעת אמון במליסרון: גייסה 300 מ' ש' בריבית של 2.55%

מליסרון ביצעה הנפקה ראשונית של אג"ח סדרה ח' המגובה במשכנתה ראשונה על גרנד קניון חיפה

חברת מליסרון השלימה בהצלחה הנפקה ציבורית של איגרות חוב בהיקף של 300 מיליון שקל. בהנפקה נרשמו ביקושים בהיקף כולל של כ- 900 מיליון שקל. ההנפקה מצטרפת לגיוס של כ-2 מיליארד שקל שהחברה ביצעה בהנפקות אג"ח שונות מתחילת 2012.

במסגרת ההנפקה הנוכחית, ביצעה מליסרון הנפקה ראשונית של אג"ח סדרה ח. איגרת החוב צמודה למדד, העומדת לפדיון בין השנים 2013-2022. המח"מ של הסדרה עומד על כ-7.1 שנים. האג"ח מגובה במשכנתא ראשונה על גרנד קניון חיפה, ששוויו עומד על כ-1.25 מיליארד שקל.

בהתאם לביקושים, המכרז לציבור נסגר בשיעור ריבית נקובה של 2.55% (אשר מייצג תשואה אפקטיבית של 2.57%; ללא עמלות), וזאת למול ריבית סגירה של 2.59% בשלב המכרז המוסדי ולמול ריבית מקסימום של 2.95% שהוצעה על ידי החברה בהנפקה.

את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות אקסלנס, לאומי פרטנרס, ברק קפיטל, כלל פיננסים, מיטב, פועלים איביאיי, לידר וא.ס. ברטמן.

אבי לוי, מנכ"ל מליסרון, אמר היום בהתייחסו לתוצאות ההנפקה: "בחודשים האחרונים ביצענו מספר מהלכים משמעותיים ובכלל זה: מכרנו את קניון רננים וקניון סביונים תמורת כ-1 מיליארד שקל, חתמנו על הסכם מול כלל ביטוח למכירה של קניון הדר וקניון נהריה תמורת כ-450 מליון שקל, השלמנו במאי גיוס אג"ח של 300 מליון שקל ובמסגרת הנפקה זו אנו משלימים הנפקה נוספת, במח"מ ארוך, של סדרה חדשה בהיקף של 300 מליון שקל. המהלכים לעיל תורמים בצורה חיובית לחיזוק איתנותה הפיננסית, נזילותה וגמישותה הפיננסית של החברה. בנוסף, אנו מעריכים, כי המהלכים לעיל יביאו להקטנת הריבית הממוצעת של החברה וליצירת ערך נוסף לבעלי המניות. התמורה שתגויס במסגרת ההנפקה תשמש את מליסרון בעיקר לפירעון של חובות שוטפים ולהמשך תהליך הפיתוח וההשבחה של מליסרון ונכסיה. ברצוני להודות לקונסורציום החתמים, לדירקטוריון החברה, וליעקב אקילוב, מנהל פעילות שוק ההון בחברה, אשר הוביל וניהל את ההנפקה מטעמנו".