וול סטריט: נתוני התעסוקה הקפיצו הדאו ביותר מ-200 נק'

175 אלף משרות חדשות נוצרו במאי, בעוד אנליסטים ציפו ל-160 אלף משרות ■ "מלך האג"ח" ביל גרוס: "בסופו של דבר הפד יהיה חייב להעלות את הריבית לרמות נורמליות" ■ וול מארט הכריזה על רכישה עצמית של מניות - ועלתה ב-0.9%

מדדי המניות בוול סטריט עלו היום (ו') לאור נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שהצביעו על יצירת 175 אלף משרות חדשות במאי. במקביל, סקר חדש שפורסם היום בסוכנות בלומברג מראה כי הכלכלנים מעריכים שהפדרל ריזרב יחל להקטין את רכישות האג"ח בסוף השנה. מדד S&P 500 סגר את השבוע בעלייה של 0.4% ולמעשה שוק המניות האמריקאי עלה השבוע לראשונה מזה 3 שבועות. מדד הדאו ג'ונס קפץ ב-208 נקודות היום ולמעשה היה זה היום הטוב ביותר של המדד מאז ה-2 בינואר.

כאמור, 175 אלף משרות חדשות נוצרו בשוק העבודה במאי, בעוד אנליסטים ציפו לכ-160 אלף. שיעור האבטלה אמנם עלה מעט ל-7.6% מ-7.5%, אך זאת בשל עלייה בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה. (לסיפור המלא)

"דוח התעסוקה היה מתוק", אמר לסוכנות בלומברג בריאן ג'ייקובסון, מנהל השקעות בבנק וולס פרגו. "הוא הראה למשקיעים שהכלכלה צומחת אך לא בקצב כה מהיר שיאיץ בפד להקטין את רכישות האג"ח".

מאז השיא ב-21 במאי רשם מדד S&P 500 ירידה של 1.8% בשל החששות בשוק שמא הפד יחל לסגת מההתערבות בשווקים. הפד רוכש היום אג"ח ב-85 מיליארד דולר מדי חודש, אך כלכלנים מעריכים שכבר בהחלטת הריבית בסוף אוקטובר הוא יכריז על צמצום היקף הרכישות ל-65 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח פימקו וידוע בכינויו "מלך האג"ח", אמר שנתוני התעסוקה שפורסמו היום יקשו על הפד לסגת מתוכנית רכישות האג"ח. "אני לא חושב שהנתונים תומכים בנסיגה מתוכנית רכישות האג"ח כי האבטלה עלתה", הוא אמר בראיון לבלומברג. "ברננקי לא יסוג, אך בסופו של דבר הפד יהיה חייב להעלות את הריבית לרמות נורמליות".

וול מארט ומונסנטו רוכשות מניות

מבין המניות הבולטות היום בשוק, מונסנטו , חברת הזרעים הגדולה בעולם, הודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניותיה ב-2 מיליארד דולר. החברה הכריזה גם על מדיניות חלוקת דיבידנד מדי רבעון. גם וול מארט הכריזה על רכישת מניות ב-15 מיליארד דולר.

בנק ההשקעות UBS העלה את המלצתו למניית Yum , החברה השולטת ברשת המזון KFC, ל"קנייה" מ"נייטרלי". האנליסטים מעריכים כי המכירות והרווחים בסין יחלו להשתפר בשל בהלת המזון הלא-איכותי שגרם למחלות במדינה לאחרונה.

בסוכנות הידיעות "בלומברג" דווח כי בכוונת אפל להתחיל בתוכנית של טרייד-אין במסגרתה הלקוחות יוכלו להחליף את מכשירי האייפון מדגמים ישנים שברשותם לדגם האייפון 5 החדש, בתמורה להנחה משמעותית.

סודה סטרים הישראלית המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול הכחישה מנכ"לית פפסיקו שמועות לפיהן היא במו"מ לרכוש את החברה.

חברת קוויקסילבר דיווחה על הפסד בלתי צפוי בדוחות שפרסמה, בעקבות ירידה חדה במכירות מוצירה באירופה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]