אפל חשפה את מערכת ההפעלה החדשה למובייל - iOS7

כל הכרטיסים לאירוע המפתחים השנתי נמכרו בתוך 71 שניות ■ המווריקס כוללת מנגנון מיוחד לאחסון סיסמאות בענן, כך שכל הקודים האישיים מקושרים בין כל מוצרי אפל של המשתמש ■ iOS7 התקבלה בתשואות רבות של הקהל

אירוע המפתחים השנתי של אפל , WWDC, נפתח היום (ב') בערב, כאשר כל הכרטיסים לאירוע נמכרו בתוך 71 שניות.

טים קוק, מנכ"ל אפל, סיפר כי החברה שילמה כבר 10 מיליארד דולר למפתחים על הכנסות מהאפליקציות שלהם במשך 5 שנים שהחנות קיימת. ב-AppStore קיימות 900 אלף אפליקציות, כאשר 375 אלף מהן נבנו למכשירי האייפד. עד היום הורידו המשתמשים 50 מיליארד אפליקציות.

אפל חשפה את מערכת ההפעלה החדשה למק - מווריקס. לדברי קוק, 35% ממשתמשי מחשבי מק עובדים עם מערכת ההפעלה העדכנית שלהם, לעומת 5% מבעלי מחשבים עם חלונות, שרובם לא התקינו את חלונות 8.

המווריקס כוללת מנגנון מיוחד לאחסון סיסמאות בענן, כך שכל הקודים האישיים מקושרים בין כל מוצרי אפל של המשתמש, מנגנון התראות חדש, המציג את המידע בעמוד הנעילה, שדרוגים ביכולות התגובה של המחשב ובאבטחה ושיפור בצריכת הסוללה. מערכת ההפעלה תצא בסתיו הקרוב.

מערכת הפעלה חדשה למובייל

בנוסף חשף קוק את מערכת ההפעלה iOS7 למכשירי האייפון והאייפד. iOS7 עוצבה במראה חלקי חדש, כמו עמוד הנעילה שנפתח מלמטה למעלה ולא בהחלקה לצד, כך שניתן גם לקבל את עמוד ההתראות החדש באותו רגע. עמוד ההתראות כולל מידע רב יותר על פגישות והודעות. החלפת הטפט משפיעה לא רק על עמוד הנעילה, אלא גם על הרקע האחורי בעמודי הבית. ההכרזה על הגרסה החדשה התקבלה בתשואות רבות של הקהל שעמד על הרגליים בשאגות שמחה וצעק לקוק שהוא אוהב אותו.

בגרסה 7 האייקונים והפונטים עוצבו במראה נקי יותר, וגם כשמזיזים את המכשיר האייקונים זזים בהתאם והתחושה שרואים את הטפט האחורי מהצדדים. כמעט כל חלק בממשק עוצב מחדש, כמו המיילים, השעון, לוח השנה, ההודעות ומרכז המשחקים. במרכז התראות מזג האוויר מקבלים חיווי באנימציה של מזג האוויר, כמו שלג או ברקים. גם בתחום הניווט באייפון, ניתן לשלוט במכשיר רק באמצעות האגודל במעבר בין יישומים, שיטה שמזכירה מאוד את יכולת הניווט במכשיר הבלקברי החדשים. ל-iOS נוסף מרכז מרכז בקרה נוח המאפשר לשלוט בסאונד ובכל יכולות החיבור לרשת, כמו בלוטות', WiFi ומעבר למצב טיסה. מדובר בתצוגה שמזכירה מאוד את זו הקיימת באנדרואיד.

יכולות נוספות הן: AirDrop המאפשרת להעביר קבצים בין משתמשים בקלות. המצלמה גם קיבלה ממשק חדש המאפשר לעבור בקלות בין מצבי צילום לסטילס, וידיאו, פנורמה ופילטרים. גם מערכת השליטה הקולית, Siri, קיבלה שדרוג בממשק ונוספו קולות חדשים של אישה וגבר למשתמשים שרוצים קצת לגוון. לסירי נוספו פקודות חדשות שיכולות להפעיל את הבלוטות', לשנות את רמת התאורה, להשמיע הודעות קוליות ולהציג תוצאות חיפוש מבינג ממיקרוסופט. אפל הוסיפה תמיכה בהצגה של סירי על מערכת מדיה לרכב, כך שניתן להשתמש במנוע הניווט של החברה ולקבל חיווי קולי של הודעות. חברות רכב רבות ישלבו את היכולת הזו בחודשים הקרובים. פייס טיים אודיו, שירות שיחות קוליות ולא רק בשיחות וידיאו כמו שקיים היום. בנוסף, אפל הוסיפה גם הפעלה של הפלאש ממרכז ההתראות, לשימוש בתור פנס.

אפל גם פתרה את החיווי על עדכוני אפליקציות שהמשתמש צריך לעשות כמעט על בסיס יומיומי. עכשיו כל האפליקציות יקבלו עדכון באופן אוטומטי. זו יכולת שקיימת זמן רב במכשירי אנדרואיד. שירות הנעילה קיבל שדרוג, שלא יאפשר לאדם שניסה לגנוב את המכשיר, לכבות את פעולת האיתור של האייפון הניתנת דרך המחשב.

iTunes Radio - שירות חדש הכולל תחנות רדיו כמו שירי קיץ,להיטי שנות השמונים או רוק קלאסי. ניתן לשתף את התחנות עם חברים או לרכוש שירים להם מאזינים ישירות מהחנות של אפל. ניתן גם ליצור תחנות של אומנים, כאשר אפל מתאימה את שאר הזמרים או הלהקות שיושמעו לפי אותו סגנון. השירות פועל על כל מכשירי אפל וגם בתוכנת אייטיונס במחשב. השירות ניתן בחינם עם פרסומות. הוא יתחיל לפעול בארה"ב ולאחר מכן במדינות נוספות.

iOS7 תצא בסתיו למכשירים החל מאייפון 4 ואייפד 2.

קוק סיפר שאפל מכרה 600 מיליון מכשירים מבוססי iOS, כמו אייפון, אייפד ואייפוד.

לדברי קוק, 300 מיליון משתמשים בשירות הענן של אפל - iCloud. מדובר בשירות המאפשר אחסון שירים, גיבוי תמונות, אנשי קשר, הודעות וחיבור של המידע בין כל מוצרי אפל של המשתמש. אפל הציגה חיבור עם תוכנת המעבד התמלילים, המצגות והגיליונות האלקטרוניים - iWork. מדובר בשירות חדש בשם iWork in the Cloud המאפשר לכתוב מסמכים על דפדפן במחשבי מק או פי.סי ואחסון של המידע בענן. אפל הציגה תמיכה מלאה במסמכים שנוצרו במסמכי וורד או אקסל של מיקרוסופט.