המכרז למכירת הפועל ירושלים: הדד-ליין נדחה ליום שישי

הקבוצה בראשות אורי אלון ואייל חומסקי, שכבר החלה להתקין בעלי תפקידים (ניר כספי, אחד מבעלי רשת קפה לנדוור, עשוי לשמש כיו"ר), תיאלץ להמתין

עסקת הרכישה של הפועל ירושלים בכדורסל, שהיתה אמורה להגיע היום (ג') ב-12:00 בצהריים לשלב מעשי עם הגשת מעטפות המכרז לידי האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, שוב מתעכבת. אתמול בצהריים הודיע האפוטרופוס הכללי, פרופ' דוד האן, מי שממונה על הליך המכירה של הפועל ירושלים, כי הוא מאריך את תוקף המכרז עד יום שישי בצהריים. לטענת גורם המקורב להליך המכירה, האפוטרופוס ביקש דחייה של שלושה ימים נוספים בעקבות פנייה של קבוצת רכישה נוספת שמעוניינת לבחון אפשרות לרכוש את המועדון. זו הפעם השנייה שהמועד להגשת מעטפות המכרז נדחית.

עד אתמול בצהריים, יממה לפני הגשת ההצעות, נראה היה כי רק קבוצה אחת עומדת לגשת למכרז - זו בראשות איש העסקים אורי אלון, הפרסומאי אייל חומסקי וסוכן השחקנים האמריקאי ארן טלם. אלא שנכון לעכשיו, בעקבות הדחייה, החליטה גם קבוצת חומסקי-אלון-טלם להשהות את הגשת ההצעה עד ליום האחרון. על-פי הערכות, ההצעה של חומסקי-אלון-טלם תעמוד על בין 12-13 מיליון שקל.

יש לציין, כי גם אם ביום שישי תוגש לאפוטרופוס הכללי רק הצעה אחת, זו של קבוצת אלון-חומסקי, היא עדיין לא תבטיח להם את הקבוצה. זאת לאור העובדה שלעמותת הניהול של הפועל ירושלים - אותה עמותה אותה מוביל דני קליין - שמורה זכות הסירוב להשוות את ההצעה, 90 יום אחרי סיום המכרז. זכות הסירוב ניתנה לעמותה כתנאי להעברת השליטה בקבוצה לגומא אגייאר ב-2010.

עם זאת, כבר עכשיו ברור כי לאפוטרופוס תהיה בעיה גדולה מאוד להמתין לקבוצת הניהול עד שתגיש את ההצעה הנגדית שלה. 90 יום הוא זמן שיקפיא למעשה את ההכנות לעונה הבאה, מאחר שאף קבוצה לא תוכל להתחייב על החתמת שחקנים או בניית תקציב כל עוד לא תדע אם היא תהיה זו שתחזיק בקבוצה.

אגב, בקבוצת הרכישה של אורי אלון ממשיכים להיערם בעלי התפקידים שאמורים להוביל את הפועל ירושלים במידה ותזכה במכרז: מלבד גיא הראל שצפוי להתמנות למנכ"ל המועדון, מי שעשוי לקבל את תפקיד היו"ר הוא ניר כספי, המוכר בין היתר כאחד מהבעלים של רשת קפה לנדוור.