הבלדה על ערוץ 10

ערוץ 10 משיק ערב ריאליטי - התאמץ להיות ערוץ 22, עד שיצא לו ערוץ 24

"הרווק", "אקסטרים מייקאובר", יום ד' מ-21:00, ערוץ 10

הערב (ד') ישיק ערוץ 10 את מה שהוא מכנה "ערב הריאליטי" החדש שלו. ספק אם מישהו ישים לכך לב, אבל בעשותו כן נפרד הערוץ סופית מהמנדט בן העשרה שניתן לו במעמד הקמתו.

במבט לאחור זה נראה כמעט כמו עידן אחר: הפוליטיקאים בכנסת והפוליטרוקים במועצת הרשות השנייה הגישו לנו חזון על טלוויזיה "אחרת", דיברו שם גבוהה גבוהה על "צ'אנל 4" הבריטי ועוד.

מהחזון הזה נשארו רק פליטים ספורים כמו "לונדון את קירשנבאום" ו"המקור". כל היתר הפך ל-Me too, או במקרה דנן - Me two.

שיהיה ברור - אין לי טענות לערוץ 10: במשך תקופה ארוכה הוא ניסה לשחק את המשחק קצת אחרת, אבל אז התברר שזה לא הוא אלא אנחנו.

חלק קטן מדי בקרב קהל הצופים הצביע בעדו בשלט. פה ושם הוא הצליח לעורר הערכה בקרב המבקרים והקהל האיכותי יותר, אבל עם הערכה לא קונים במכולת, בטח לא בעולם הטלוויזיה שנשען על מספרים גדולים ומוחלטים הרבה יותר מאשר פילוח שמאפשר הצגת קהל צופים איכותי.

המקומות שבהם ערוץ 10 כן הצליח - מ"הדוגמניות" ועד "הישרדות" - גרמו לו להבין שאין לו תקומה, אלא אם ישכיל להידמות לאחיו הגדול והכוחני (זה שמאריך את מהדורת החדשות שלו בכמה דקות בכל פעם שערוץ 10 משיק תוכנית שעלולה להפוך ל"איום" ומשלב במהדורה קדימונים, במסווה של "חדשות" לתוכניות הפריים-טיים שלו). דווקא כשהרגיש בשל מבחינת הדיאגנוזה הזאת, נקלע ערוץ 10 למשבר כספי גדול שעיכב את תוכניותיו וכמעט שהביא לסגירתו.

אז הערב יעלו ויבואו דודו אהרון בתפקיד "הרווק", אחד הפורמטים שנחשבים נחותים גם בקרב תוכניות ריאליטי שאינן מתיימרות להיות סוגה עילית. יכול להיות שמישהו בערוץ 10 מתאמץ כל-כך להיות ערוץ 22, עד שיצא לו ערוץ 24?

וממש אחריה תשודר "אקסטרים מייקאובר" - פורמט מצליח, שיזכה לגרסה ראשונה בעברית ועוד בהנחייתו של עמוס תמם, כוכב שמצליח להיות בו-זמנית גם "מאמי" לאומי וגם סמל סקס (אולי בעצם היה צריך להכניס אותו לווילה של "הרווק").

אם צריך להמר על הערב הזה ולמקם אותו על הסקאלה של ערוץ 10, הייתי שם אותו אי-שם בין "הישרדות" ל "מעושרות", וכשמביטים על המתחרות הנוצצות שלו - מישירות כמו "המרוץ למיליון" ועד עקיפות כמו "האח הגדול" - אפשר להניח שגם הפעם זה ייגמר בדמעות, לאו דווקא אצל הצופים הנרגשים.