"פייננשל טיימס": פישר לא שולל האפשרות שיחליף את ברננקי

האם נגיד בנק ישראל היוצא כבר מתכנן את הג'וב הבא? ■ בעת ביקורו בלונדון אתמול, פישר סירב להכחיש כי הוא מעוניין לכהן כיו"ר הפד ■ פישר יסיים את תפקידו בסוף החודש וברננקי יסיים את תפקידו בינואר

פרופ' סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל שיסיים את תפקידו בסוף החודש, מסרב לשלול את האפשרות שיכהן בתור יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב, במקום בן ברננקי שיסיים את כהונתו בינואר.

פישר, אחד הכלכלנים והבנקאים המרכזיים המוערכים בעולם, התחמק מהכחשת שאלות שנגעו ברצונו להחליף את ברננקי - כך מדווח ה"פייננשל טיימס".

פישר מסיים את כהונתו בבנק ישראל שנתיים לפני המועד ואמר בעבר שהוא עושה זאת מסיבות אישיות. אך כשנשאל באשר לאפשרות שיכהן כיו"ר הפד בעת ביקורו בלונדון אתמול, הוא לא הזכיר שום את טיעון הסיבות האישיות כגורם לפרישתו מבנק ישראל ואמר שהוא "לא רוצה להיכנס לאפשרות שהוא יקבל או ידחה הצעה כלשהי" אם שמו יעלה כמועמד על ידי הנשיא ברק אובמה.

ברננקי, כידוע, היה בעבר תלמידו של פישר ב-MIT ושמו של פישר עלה כמועמד להחליפו בפד מאז שהנגיד הודיע על פרישתו בינואר. ההערכות בארה"ב הן כי ברננקי לא מעוניין להמשיך בתפקידו בתום כהונתו הנוכחית.

מועמדים נוספים לתפקיד יו"ר הפד הם ג'נט ילן, סגניתו של ברננקי, כמו גם שרי האוצר של ארה"ב לשעבר לארי סאמרס וטים גייתנר.

פישר אמר אתמול בראיון כי הוא מקווה שהבנקים המרכזיים בעולם יחזרו למדיניות מוניטרית "נורמלית" בקרוב ואמר שזה יהיה "לא נעים" עבור השווקים אם המשקיעים יחשבו שתוכניות ההרחבה הכמותית "יימשכו לנצח". כמו כן, הוא העריך כי נסיגת הפדרל ריזרב מתוכנית רכישות האג"ח תתבצע באופן "איטי".