"גינת לא היה צריך להזיז את 'כלבוטק' ליום חמישי"

כך טוענים גורמים בערוץ 10 ■ תוכניות הריאליטי "הרווק" ו"אקסטרים מייקאובר" סיפקו נתוני צפייה נמוכים בערב ההשקה וירדו עוד יותר בשידורן השני במוצ"ש

ביקורת בערוץ 10 כלפי המנכ"ל רפי גינת לאור החלטתו להעביר את "כלבוטק" ליום חמישי ולהקריב שתי תוכניות ריאליטי חדשות מול "המירוץ למיליון" המצליחה של רשת.

שתי התוכניות, "הרווק" ו"אקסטרים מייקאובר", סיפקו נתוני צפייה נמוכים מאוד כבר בערב ההשקה, וירדו עוד יותר בשידורן השני במוצ"ש. בעוד "הרווק" הגיעה כבר לנתונים חד-ספרתיים של 9.2% צפייה, "כלבוטק" התאוששה השבוע והביאה נתון של 14.6% צפייה.

על-פי גורמים בכירים בערוץ 10, למרות שהתקיימו דיונים רחבים בהנהלת הערוץ, נשמעו ביקורות על המהלך והשלכותיו, אשר בסופו של דבר הוביל את הערוץ להפסדים אתמול. הביקורות נגעו גם ליכולתו של גינת לקבל החלטות הנוגעות לתוכניתו שלו.

גינת הצהיר בראיון למגזין "פירמה" בחודש שעבר כי בכל הקשור לשיבוץ "כלבוטק", הגורם המחליט הוא מנהל הלוח עודד טל. טל הוא גם מי שהגה את רעיון "ערב הריאליטי", אולם על-פי גורמים בערוץ, גינת הוא שהחליט להציבו ביום רביעי, במקום המשבצת שהייתה שייכת ל"כלבוטק".

ל"גלובס" נודע כי בהנהלה התקיים גם דיון ער באשר לסדר שיבוץ התוכניות באותו ערב - תחילה "הרווק" ורק אחר-כך "אקסטרים מייקאובר". בפני ההנהלה הונחו תוצאות מחקר שהוכיחו כי המודעות בציבור באשר ל"רווק" גדולה יות,ר ולכן נכון לפתוח בה את הערב. ואולם, בכירים בערוץ טענו כי "אקסטרים מייקאובר" המשפחתית יותר צריכה לפתוח את הערב. סביב שולחן הדיונים התנהלה הצבעה, ו-7 תמכו בשיבוץ כפי שהוא, ו-5 התנגדו.

ירד לרייטינג חד-ספרתי

על-פי הערכות בשוק, עלות ערב השידור של ערוץ 10 בערב הריאליטי עומדת על 1.2 מיליון שקל, מהם 800 אלף שקל על שתי תוכניות הריאליטי. כל עוד ערב ההשקה הסתיים ברווח, למרות רייטינג ממוצע של כ-13.4%, בערוץ הביעו סיפוק מנתון דו-ספרתי. ואולם, בערוץ התאכזבו מהפסדי הלוח במוצ"ש וראו בנתון החד-ספרתי של "הרווק" כישלון.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "ההחלטות מהותיות באשר לשיבוץ תוכניות מתקבלות בערוץ 10 על בסיס דיונים עם כל בכירי הערוץ, במטרה למקסם את נתח הצפייה השבועי. אחרי שנה של מאבק למניעת הסגירה, ערוץ 10 חוזר בהדרגה לעשייה טלוויזיונית - משיק תוכניות חדשות, משקיע בערבי שישי ומתנסה במבני שידור חדשים דוגמת ערב הריאליטי".