שיא חדש ל-WhatsApp: כ-27 מיליארד הודעות ביממה

השיא הקודם, 19 מיליארד, נרשם בליל הסילבסטר ■ ערב הסעודית מאיימת לחסום את השימוש ב-WhatsApp במהלך חודש הרמדאן

שירות ההודעות המיידיות WhatsApp ממשיך לשבור שיאים על אף התחרות הרבה בשוק האפליקציות. בסוף השבוע הודיעה החברה, באמצעות חשבון הטוויטר שלה, כי שברה ביום חמישי האחרון את שיא ההודעות ליממה אחת עם 27 מיליארד הודעות.

השיא הקודם נשבר בערב הסילבסטר, בסוף דצמבר אשתקד, עם 19 מיליארד הודעות ביממה, מה שהופך את השיא הנוכחי למשמעותי במיוחד. זאת לאור העובדה כי לא חל חג כלשהו או אירוע מיוחד.

בחברה ציינו כי החלוקה הפנימית בין ההודעות הייתה 10 מיליארד הודעות יוצאות ו-17 מיליארד הודעות נכנסות, כשהפער מוסבר בכך שהודעות קבוצתיות נספרות אחרות - הודעה יוצאת אחת וכמה הודעות נכנסות, בהתאם לכמות החברים בקבוצה.

בתקופה האחרונה הופיעו מספר פרסומים על מועמדות אפשרויות לרכישת WhatsApp, בהן יאהו ופייסבוק, כשסכומים של מיליארד דולר נזרקו באוויר, אך בפועל לא נחתמה כל עסקה בנושא.

לפני חודשיים הצהיר עם מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, יאן קאום, כי החברה עקפה את טוויטר במספר המשתמשים הפעילים. קאום שמר את הקלפים קרוב לחזה ולא חשף את המספר המדויק, אך לאור העובדה שבדצמבר הצהירו בטוויטר על כ-200 מיליון משתמשים פעילים, ניתן להבין שמספר המשתמשים ב-WhatsApp גבוה יותר.

חברת WhatsApp נמצאת בשוק תחרותי עם עשרות אפליקציות להודעות מיידיות שכבשו בשנתיים האחרונות את השוק. חברת המחקר Ovum העריכה לאחרונה כי מפעילות הסלולר הפסידו הכנסות פוטנציאליות של 23 מיליארד דולר כתוצאה מהשימוש באפליקציות במקום שליחת הודעות טקסט רגילות.

מיני משבר

בינתיים, מתמודד קאום יחד עם שותפו ל-WhatsApp, בריאן אקטון, עם מיני משבר במזרח התיכון. הממשל בערב הסעודית מאיים לחסום את האפליקציה הפופולרית, במהלך חודש הרמדאן, לאור חוסר היכולת לנטר את המידע המועבר דרכה. מצב זה הביא לאחרונה את המדינה לחסום אפליקציית תקשורת אחרת - Viber של הישראלי טלמון מרקו.

יו"ר ועידת התקשורת וטכנולוגיות המידע בערב הסעודית, עבדאללה אל-דארב, אמר לעיתון "Arab News", כי "היינו בקשר עם WhatsApp וחברות תקשורת אחרות כדי להגיע לשיתוף פעולה אך השיחות לא צלחו".

אין זו הפעם הראשונה שבערב הסעודית מחרימים חברות תקשורת בשל חוסר היכולת לנטר נתונים. לפני כשלוש שנים נאלצה חברת בלקברי (אז בשם RIM) להתמודד עם חרם על מכשיריה ושירותיה בערב הסעודית ובמדינות נוספות, כולל הודו, בשל אי היכולת של הממשלות לעקוב אחר הודעות מיילים והודעות טקסט.