המפקח על הביטוח שלל רישיון מסוכן ביטוח ומתמחה

עודד שריג נקט צעדים חריפים נגד אוסקר גלעד ודוד כהן ■ גלעד הפעיל רשת של מוכרים ששיווקו מוצרי ביטוח ללא רישיון, במסווה של ייעוץ מס ■ כהן זייף דוח סיום התמחות במסגרת ההליך לקבלת רישיון סוכן ביטוח

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, נקט צעדים חריפים נגד סוכן הביטוח אוסקר גלעד והמתמחה לקראת קבלת רישיון סוכן, דוד כהן, ושלל את רישיונם כסוכני ביטוח למשך שנים.

האוצר הודיע כי הממונה ביטל את רישיון סוכן הביטוח של אוסקר גלעד "לאחר שהצטברו נגדו מספר תלונות שנבדקו ונמצאו מוצדקות. גלעד הטעה לקוחות והציג תיאור מטעה של עסקאות ביטוח ושיווק פוליסות ביטוח שלא כדין". רישיונו כסוכן ביטוח בוטל החל ממאי 2013 למשך 6 שנים. ככל הידוע גלעד הפעיל רשת של מוכרים ששיווקו מוצרי ביטוח ללא רישיון, במסווה של ייעוץ מס. לתפיסת האוצר, הסוכן עבר בכך על סעיפים ברורים בחוק.

הממונה גם אסר על דוד כהן לקבל רישיון סוכן ביטוח, לתקופה של 5 שנים, בעקבות הודאתו בזיוף דוח סיום התמחות במסגרת ההליך לקבלת רישיון סוכן ביטוח.

מדובר במהלך שאינו קורה מדי יום, אך הוא בהחלט אינו חסר תקדים. האוצר כבר פסל בעבר רישיון של סוכני ביטוח. באוצר ציינו היום כי "בהחלטותיו ציין הממונה כי על סוכן ביטוח מוטלת חובה מוגברת של אמון ותום לב, טוהר מידות וציות לנורמות מקובלות של התנהגות כלפי הציבור בכלל ומבוטחים בפרט".

מלשכת סוכני ביטוח נמסר כי "אותם סוכני ביטוח אינם חברי הלשכה. חברי הלשכה מחויבים לעמוד בכל הוראות הדין וכללי האתיקה המקצועית. זהו התנאי לחברות בלשכה, ואנו קוראים לציבור לעשות ביטוח רק דרך סוכן ביטוח חבר לשכה".