חיים כץ מתנגד לביטול הטבות פנסיוניות בשווי 1.2 מיליארד שקל

יו"ר ועדת העבודה והרווחה, חיים כץ: "אינני מבין מדוע צריך לפגוע בחסכונות בני 40 שנה כדי לפתור בעיה של שנתיים. מחד גיסא מצהיר האוצר שהוא מעודד חיסכון, ומאידך סוגר את החיסכון הפנסיוני בישראל"

כפי שנחשף ב"גלובס", יו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ חיים כץ (ליכוד), מתנגד לביטול הטבות פנסיוניות שמוצעות בחוק ההסדרים והיו צפויות היו להניב כ-1.2 מיליארד שקלים לקופת המדינה.

כץ אמר בדיון הראשון שהתקיים היום בוועדה כי "אני נזכר בדברי שר האוצר לפיהם בעוד שנתיים יהיה פה טוב. אבל אינני מבין מדוע צריך לפגוע בחסכונות בני 40 שנה כדי לפתור בעיה של שנתיים. מחד גיסא מצהיר האוצר שהוא מעודד חיסכון, ומאידך סוגר את החיסכון הפנסיוני בישראל".

לדבריו, "יוצר כאן כפל מס, כי גם בעוד שנים, כשיקבלו את כספי הפנסיה, העובדים ישלמו מסים. אנחנו נשאיר ירושה נוראה לגילאי ה-30, ואני לא אהיה זה שיסגור את החיסכון הפנסיוני בישראל".

מנגד, סבר אייל אפשטיין, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, כי בכל הקשור לחיסכון הפנסיוני ישננה מורכבות בלתי נסבלת ומאחוחורי היוזמה ישנו רצון לפשט.

לדבריו, האוצר מנסה לייצר מודל יותר פרוגרסיבי כאשר השינוי המהותי ביותר במצב החדש יהיה עבור העשירון העשירי:" החל משכר של 22 אלף שקלים בחודש ההטבות נחתכות, מנגד, בעלי שכר של בין 10 ל-22 אלף ש"ח בחודש ייהנו מגידול בנטו" הוא הסביר.

אפשטיין גם הודה כי היו "אילוצים פיסקליים" אלו שהביאו את האוצר לצמצם את סך ההטבה בגין הפקדות לחיסכון פנסיוני. "יש פה אחריות כוללת לכנסת, ואני מבקש לשקול את האיזון בין צרכי השוק הפנסיוני ובין המצוקה הפיסקאלית".

כץ קבע דיון המשך בנושא ליום רביעי.