השיחה: רותי עופר בבולשוי

מי הגיעו לנעילת העונה של האופרה הישראלית? ■ מי היו בכנס של בוגרי 8200? ■ וגם: על מה דיברו אליעזר שקדי ועידן רייכל?

האופרה הישראלית נעלה אמש (ב') את עונת האופרה הנוכחית בסטייל, עם ביקור ראשון והיסטורי בארץ של בית האופרה המפורסם בולשוי ממוסקבה.

נחום פינברג, ציפי לנדאו, סמדר נמרודי, ביקור בית האופרה בולשוי / צילום: יוסי כהן
 נחום פינברג, ציפי לנדאו, סמדר נמרודי, ביקור בית האופרה בולשוי / צילום: יוסי כהן

פינברג, לנדאו ונמרודי

האורחים ממוסקבה נענו להזמנתה של חנה מוניץ, מנכ"לית האופרה הישראלית, והגיעו להעלות בארץ הקודש את הפקת הדגל שלהם "יבגני אונייגין" מאת צ'ייקובסקי, עפ"י המשורר הרוסי פושקין. האופרה נחשבת לאחת מיצירות המופת של צ'ייקובסקי. כ-250 סולנים, נגנים, חברי מקהלה ואנשי צוות, נחתו בראשית השבוע בישראל, כשהם מצוידים ב-500 תלבושות מפוארות ותפאורה מרשימה, והחלו מיד בחזרות לקראת הבכורה שנערכה אמש.

רפי מהודר ובת זוגו, ביקור בית האופרה בולשוי / צילום: יוסי כהן
 רפי מהודר ובת זוגו, ביקור בית האופרה בולשוי / צילום: יוסי כהן

רפי מהודר ובת זוגו

הגיעו לבכורה: נשיא המדינה שמעון פרס, שגריר איטליה בישראל פרנצ'סקו מריה טאלו ורעייתו, מירי חבס נטולת הרצל, אבי ברגר, רפי מהודר עם בת זוגו, מנחם עינן, זלמן וכנה שובל, גד זאבי ורעייתו טליה, טלי ומשולם ריקליס, יצחק אלדן, חיים טופול, גדעון וחנה המבורגר, ג'ני וחנינא ברנדס, בועז דותן, רותי עופר שהגיעה מלווה בחברה, עמי וליזיקה שגיא, קולט אביטל, ראש עיריית רמת-גן צבי בר, יצחק מנור, סמדר נמרודי שהגיעה עם ד"ר ציפי לנדאו, עו"ד נחום פינברג, סטף ורטהיימר ולין הולסטין, ברונו לנדסברג, עליזה יפו, מיכה גייגר ורבים נוספים.

הבוגרים של למפרט

בוגרי עמותת 8200 לדורותיהם נפגשו אמש, זאת השנה החמישית, באירוע הנטוורקינג השנתי שהם נוהגים לקיים. העמותה, שבה חברים יוצאי יחידת המודיעין הנחשבת, נוהגת ללוות את בוגרי היחידה שיש להם חזון עסקי ועוזרת להם לפתח את הרעיון, לקדם את התכנית העסקית ואף מפגישה אותם עם משקיעים פוטנציאלים. עמותת הבוגרים מקיימת לאורך השנה פעילויות רבות אשר רובן מוקדשות לתרומה לקהילה.

ניר למפרט, פנחס בוכריס, מפגש בוגרי 8200 / צילום: יוסף כהן
 ניר למפרט, פנחס בוכריס, מפגש בוגרי 8200 / צילום: יוסף כהן

ניר למפרט ופנחס בוכריס

השנה אף הוקם פורום צעירים במטרה לצרף לעמותה משוחררים טריים. אמש, באמנותי, נהנו האורחים מהופעות של גורי אלפי, דני רובס ופילהרמונית הרחוב. בין הבוגרים שהגיעו: ניר למפרט יו"ר העמותה ומנכ"ל זאפ דפי זהב, איש התקשורת גלעד עדין, פנחס בוכריס מנכ"ל בז"ן ולשעבר מפקד 8200, שמעון אלקבץ מנכ"ל קבוצת הראל, רונן בראל יו"ר ארנסט אנד יאנג, גיל ברנדס שותף בנשיץ-ברנדס, חיים מר יו"ר קבוצת מר ועו"ד עדני רז מנכ"ל קרן פורטר ישראל.

כששקדי פגש את רייכל

המנכ"ל המשותף של הליקון מיוזיק איציק אלשיך, ומנכ"ל אל-על אליעזר שקדי נועדו לאחרונה בלשכתו של שקדי. השניים הזמינו למפגש את הזמר עידן רייכל שאלבומו "רבע לשש" הגיע למעמד אלבום פלטינה כפול.

איציק אלשייך, עידן רייכל, אליעזר שקדי, אלבום פלטינה כפול לרייכל / צילום: סיון פרג'
 איציק אלשייך, עידן רייכל, אליעזר שקדי, אלבום פלטינה כפול לרייכל / צילום: סיון פרג'

איציק אלשיך, עידן רייכל ואליעזר שקדי

במפגש נחגג שיתוף-הפעולה בין חברת התעופה הלאומית לזמר שהתכבד בערוץ שמע ייחודי בחבילת הבידור שמפעילה אל-על בטיסותיה. בשיחת החולין שהתפתחה במפגש הסתבר כי שקדי ורייכל שניהם ילידי כפר-סבא, ולמדו באותו בית הספר - "כצנלסון" - אם כי בתקופות שונות. השניים העבירו ביניהם חוויות על הלימודים במוסד ועל מורים שהספיקו לחנך את שניהם.

רונן מכריזה

ארגון "אדם טבע ודין" ערך אתמול במדיטק בחולון כנס תחת הכותרת "הפחתת פסולת". נחמה רונן, יו"רית תאגיד המיחזור אל"ה, סיפרה שישראל הצליחה לעקוף את ארה"ב בהיקפי המיחזור. רונן, עו"ד עמית ברכה המשמש כמנכ"ל "אדם טבע ודין", ומנהל המחלקה המדעית גלעד אוסטרובסקי, העניקו לרשויות המקומיות בישראל את פרס שיאניות המיחזור על הישגיהן בעידוד התושבים למחזר בקבוקים. בין הרשויות שזכו היו: יישובי הערבה התיכונה, כפר קאסם ומודיעין עלית. נכחו: מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה עו"ד אלונה שפר-קארו שהודיעה לאחרונה על כוונתה לסיים את תפקידה, קובי דר, אשר לב, מוטי קרן, איציק צאיג, חברי הכנסת מירי רגב ודב חנין, ראש עיריית חולון מוטי ששון והשר להגנת הסביבה עמיר פרץ.

סטף ומושל מישיגן

מושל מדינת מישיגן, ריק שניידר, הגיע אתמול כשהוא מלווה בחברי הנהלת פרויקט "שותפות מישיגן 2000" של הסוכנות היהודית ובחברי משלחת כלכלית של מנהיגים עסקיים במישיגן, לביקור אצל התעשיין סטף ורטהיימר. המפגש נערך בגן התעשייה החדש היהודי-ערבי שנפתח בחודש שעבר בנצרת מול הר הקפיצה.

סטף ורטהיימר, ריק שניידר, ראמז ג'ראיסי, גן התעשייה היהודי ערבי בנצרת / צילום: עסאם סכראן
 סטף ורטהיימר, ריק שניידר, ראמז ג'ראיסי, גן התעשייה היהודי ערבי בנצרת / צילום: עסאם סכראן

ורטהיימר, שניידר וג'ראיסי

ורטהיימר אירח את המשלחת הגדולה עם בת זוגו לין הולסטין לסיור בגן התעשייה ולארוחת צהריים. שניידר סיפר לוורטהימר כי במדינת מישיגן קיים אחוז גבוה יחסית של תושבים ערבים והביע עניין רב בפרויקט החדש של גן התעשייה נצרת, המעודד פיתוח תעשייתי במגזר הערבי בארץ. עוד נכחו: ג'ון רוברטס סגן המושל, מרק קינדרקר סגן נשיא חברת MEDC, סקוט קאופמן מנכ"ל הפדרציה היהודית של דטרויט, חנן ליס יו"ר ארגון גשר פיננסי מישיגן-ישראל, אבי (ג'אק) ג'אקובי יו"ר שותפות 2000 באזור, ראש העיר נצרת ראמז ג'ראיסי, רביב לויטה וירון בר שלום נציגי חברת אמדוקס נצרת, עלאא סאדר ראש עירית מגדל העמק ועוד.

המתנה של פרוסט

יו"ר טבע, ד"ר פיליפ פרוסט, השיק בשבוע שעבר במרכז לחינוך מדעי בתל-אביב תכנית חדשה למצוינות בתחום המדע החישובי, שתיפתח עבור תלמידי מגמת המדעים המחוננים שבתיכון. בנוסף, קרובת משפחה של פרוסט, שהעדיפה לשמור על אנונימיות, העבירה תרומה נוספת לרגל יום הולדתו ה-75 שחל השנה. בכספי התרומה נחנכה קומה על שמו של פרוסט במרכז החינוכי. תוכנית "המדע החישובי" שיזם פרוסט עתידה להעניק כלים מדעיים מתקדמים ולהכשיר את מיטב המוחות הצעירים בישראל. פרוסט ציין: "על מנת לשמר את מעמדנו במדעי המחשב, כ'סטארט אפ ניישן' וכדי לקצור גם בעתיד הצלחות בינלאומיות כמו הקופקסון של טבע, המיקרו מעבדים של אינטל ותוכנת הניווט של Waze - עלינו להשקיע בדור הבא של המדענים, אחרת ישראל תישאר הרחק מאחור למול שאר העולם". בא לתת כבוד לפרוסט: ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי.