3 חברות חממה מצטיינות יוכתרו הערב; החממה המצטיינת: דה טיים

החברות קרטיהיל, סול צ'יפ ואפיפיקס הן החברות בוגרות החממה המצטיינות שנבחרו על ידי תוכנית החממות ויוצגו הערב בכנס השנתי של התוכנית

החברות קרטיהיל, סול צ'יפ ואפיפיקס הן החברות בוגרות החממה המצטיינות שנבחרו על ידי תוכנית החממות ויוצגו הערב בכנס השנתי של התוכנית. החממה המצטיינת היא חממת דה טיים התל אביבית.

קרטיהיל שמנהל ניר אלטשולר מייצרת סחוס על בסיס רקמה של אלמוגים. המוצר של החברה הוא רכיב מבוסס אלמוג שמושתל במקום שבו קיימת שחיקת סחוס או פציעה בסחוס, והוא מעודד סחוס חדש לצמוח על גביו.

לדברי החברה, המוצר שלה מאפשר להפיק סחוס היאליני, כלומר סחוס דומה לסחוס המקורי ולא סחוס צלקתי, כפי שמגדלות רוב החברות האחרות בתחום.

בעלי המניות של החברה הם אלרון, אקסלמד של מורי ארקין ואורי גייגר, קרן Access medical וקרן פריגרין זכיינית חממת אינסנטיב באריאל, בה הוקמה החברה. עד כה גייסה קרטיהיל כ-10 מיליון דולר, היא נמצאת בשלב הניסויים הקליניים וצופה כי תתחיל למכור בעוד כשנה באירופה.

זוכה נוספת היא סולצ'יפ מחממת מופ"ת ביהודה מקבוצת טרנדליינס, שפיתחה התקן שמאפשר המרה של אנרגיה סולארית ישירות לתוך מכשירים ניידים. כיום היכולות שלה מאפשרות הצבת 'בטריה בלתי נגמרת' על גבי חיישנים ושבבי RFID. החברה גייסה מספר מיליוני דולרים מקבוצת טרנדליינס, קרן KARAT וחברת הפיתוח העסקי DS2.

הזוכה השלישית היא אפיפיקס מחממת משגב, גם היא מקבוצת טרנדליינס, שפיתחה שתל זעיר פולשני לטיפול בעקמת. החברה גייסה כמה מאות אלפי דולרים מקרן מרילנד-ישראל ומקבוצת טרנדליינס. המוצר שמפתחת החברה מורכב משני ברגים שמוחדרים לגוף דרך חתך קטן בעור, וחוסכים ניתוח מלא הכולל חתך גדול בגב.

חממת דה טיים בבעלות אילן שילוח וניר טרלובסקי שמנוהלת על ידי אורי ויינהובר, זוכה בפרס בפעם השלישית ברציפות, בזכות הכמות והאיכות של המיזמים שנקלטו, ניהולם והשגת גיוסי ההמשך עבורם.