לאחר 47 שנה: דן כנר יוצא לגמלאות מרשות השידור

גם אחד ממייסדי התוכנית "צבע הכסף", מנחם פרידמן, פורש

המגיש הוותיק דן כנר פורש לגמלאות מרשות השידור לאחר 47 שנה. למעשה כנר פרש כבר בשנה שעברה, ובאישור מיוחד שניתן מהאוצר הוחלט להאריך את כהונתו בתקופה נוספת של כחצי שנה. כעת, למרות בקשתו של כנר להישאר בתפקידו, לא ניתן לבצע הארכה נוספת, אולם ברשות השידור מנסים למצוא פתרון שיאפשר את המשך העסקתו. לא מן הנמנע, כי כנר יישאר לשדר כעובד פרילנס.

כנר נחשב לאחד הקולות המזוהים ביותר עם קול ישראל וערוץ 1. במהלך השנים הנחה תוכניות רבות ברדיו ובטלוויזיה, ונודע בעיקר בשל העברית הרהוטה שבפיו. שפתו הביאה אותו להכשיר דורות רבים של קריינים ומגישים ולהוביל טקסים לאומיים רבים מספור. בשנים האחרונות הגיש את התוכניות הנוסטלגיות "צפיחית בדבש", ו"מתוק מאז" וחזר לשדר לתקופה מבזקים בערוץ 1. באחרונה השלים פרויקט של הקלטת התנ"ך כולו.

שמו נקשר בתקרית מביכה, כאשר בשנת 2011 הציג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס יום השנה לאסון השריפה בכרמל כמי שהיה "הראשון שהבין את גודל האירוע, רתם את כל הגורמים בארץ ובעולם לסייע בכיבוי השריפה ומאז דואג בלא לאות למשפחות שאיבדו את היקר להן מכל". כנר התנער מהדברים ואמר כי הוכתבו על-ידי לשכת רה"מ חרף הערותיו.

בתוך כך, נודע כי גם העורך והמגיש הכלכלי הוותיק של "קול ישראל" מנחם פרידמן, פורש מתפקידו. היום (א') ישדר פרידמן בפעם האחרונה את התוכנית הכלכלית הוותיקה ביותר בתקשורת הישראלית כיום, "צבע הכסף", המשודרת קרוב ל-40 שנה. פרידמן נמנה על אחד ממייסדי התוכנית.

פרידמן עבד בצי הסוחר כקצין רדיו, ולאחר פרישתו משם עבד כטכנאי אלקטרוניקה במחלקת ההנדסה ב"קול ישראל". מנהל הרדיו המיתולוגי דאז גדעון לב-ארי, הציע לו לנסות כוחו כשדרן. פרידמן צורף לקורס שדרים של קול ישראל אותו עבר בהצלחה והצטרף לצוות כתבי חטיבת החדשות בקול ישראל, ככתב לעניני כלכלה.

ברשות השידור אישרו את הפרטים. את תגובתו של כנר לא ניתן היה להשיג.