לפיד: "למי שפספס - הקוטג' הוזל"; גולשים: "וואו, חסכת 4 שקלים בחודש"

זעם בפייסבוק על לפיד: "איזה כיף!! עכשיו אוכל לקנות קוטג' בזמן שאני חושבת מאיפה אני משיגה 13 אלף שקל לאוניברסיטה!!" ■ "למי נשאר כסף לקוטג'?"

שר האוצר יאיר לפיד פרסם היום (ג') סטטוס נוסף בפייסבוק, בו לקח קרדיט על תהליכים שהחלו הרבה לפני מינויו לתפקיד - ובין היתר זכה גם לביקורת מצד גולשים.

"רק למקרה שמישהו פיספס", כתב לפיד, "מחיר הקוטג' ירד היום. רק למקרה שמישהו ישן: אתמול בלילה העברנו בכנסת בקריאה ראשונה את חוק התחרות בתחום המזון שיוביל להוזלת מחירים של מוצרי מזון רבים. רק למקרה שמישהו לא הבין: בעקביות, בנחישות, בלי לוותר, אנחנו ממשיכים לקיים את ההבטחות שלנו למעמד הביניים".

מחיר הקוטג' ירד בכ-30 אגורות לגביע, אך הסיבה לכך היא הורדת מחיר המטרה של החלב, צעד שעליו הוחלט עוד בממשלה הקודמת. לפיד אמנם מתפאר בהוזלת הקוטג' שמקורה בהחלטת עבר, על אף שאתמול גלגל את האחריות על העלאת מחירי האלכוהול לפתחו של שר האוצר הקודם יובל שטייניץ, והתנער מהמהלך.

"וואו! חסכתם לי 4 שקלים בחודש!!! אני אודיע לילדים שנוסעים לדיסנילנד", כתבה ללפיד אחת הגולשות בתגובה. גולש אחר תקף גם הוא: "הוזלת מחירים והעלת מע"מ - לא עשית כלום".

גולשת אחרת כתבה לו: "מר לפיד היקר - לא השקל של הקוטג' זה מה שיעשיר אותנו, אלא אלפי השקלים שאנו משלמים בחודש על מסים, העלאות ומה לא". סטודנטית תקפה אותו גם כן וכתבה: "איזה כיף!! אז עכשיו אני אוכל לקנות קוטג' בזמן שאני חושבת מאיפה אני משיגה 13 אלף שקל לאוניברסיטה!!".

יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק
 יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק

תגובות רבות נכתבו בגנות לפיד, כמו למשל: "למי נשאר כסף לקנות מזון אחרי שהעליתם את החשמל, הוספתם מסים ומע"מ ובקרוב גם תורידו את קצבת הילדים???!!! מר לפיד המאודדדד יקר - אתה הוא זה שישן ומפספס! אבל אנחנו לא נפספס - לא נבחר בך שוב!".

תגובה נוספת עקצה את לפיד בסגנון כתיבתו: "למי שפספס: כבר לא נשאר לנו כסף לקוטג'".

גלאון מגיבה

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את לפיד וכתבה: "אני מודה לשר האוצר לפיד שטרח להפנות את תשומת-לבנו, 'רק למקרה שמישהו פספס', לכך שמחיר הקוטג' ירד היום. באמת שאני לא מזלזלת בירידת מחיר הקוטג', אבל ברור לגמרי שלפיד מזלזל בנו.

"חשוב לי להגיד לשר האוצר - האזרחים בישראל לא מטומטמים. הם יודעים לקרוא עיתונים, והם יודעים מה אתה עושה להם. הם יודעים לקרוא שלמרות שמחירי החלב ליצרנים ירדו, הקוטג' והגבינה הלבנה הם מוצרי החלב היחידים שיוזלו היום. הם זוכרים שהעלית גם את המע"מ וגם את מס ההכנסה לכולם, ככה שהכול יותר יקר, ולכולם יש פחות כסף לשלם; והם יודעים שאין שום סיבה בעולם שערק יעלה 75 שקל.

"אז נכון, בזכות שר האוצר הנפלא והמיטיב שלנו יוכל 'מעמד הביניים' לשבת בדירה שאין לו כסף לשלם עליה ולזלול קוטג' במחיר מופחת. אבל בתקופה שבה אתה מטיל על הציבור עוד ועוד מכות, תמיד עם חיוך על הפנים וסיסמאות ריקות בפייסבוק, טוב יהיה אם תאמץ טיפה של צניעות ולא תקפוץ להשוויץ בכל תנודת מחירים שמתרחשת במשמרת שלך".