פטריק דרהי העביר לערוץ i24news כ-20 מיליון אירו

דרהי, שנחשב עד עתה כבעלי הערוץ הבינלאומי החדש, לא מוגדר ככזה אלא כ"תורם" לערוץ ■ הערוץ לא קיבל לפי שעה אישור ממועצת הכבלים לשדר בישראל

פטריק דרהי העביר לערוץ i24news כ-20 מיליון אירו, כך על-פי ההערכות בשוק. ל"גלובס" נודע כי דרהי, שנחשב עד עתה כבעלי הערוץ הבינלאומי החדש, לא מוגדר ככזה אלא כ"תורם" לערוץ. בעלי הערוץ הרשמיים הם המנכ"ל פרנק מלול ואיש עסקים לוקסמבורגי בשם ניקולה רוטקופף.

הערוץ ניצב בקומה השנייה במבנה הנמל החדש ביפו, באולפנים שהושכרו לערוץ הבינלאומי על-ידי חברת הכבלים שם מופקים התכנים - אך הוא משדר מבסיס בלוקסמבורג.

ערוץ i24news, שמופק בישראל על-ידי סלוצקי אפיקי תקשורת של חיים סלוצקי, ישדר לעולם בצרפתית, אנגלית וערבית.

מלול, לשעבר בכיר בערוץ הצרפתי הבינלאומי "פרנס 24", כבר חתם על עסקאות שידור ברחבי העולם, ועם השקתו (מיד לאחר התגברות על בעיות טכניות אחרונות) הוא צפוי לעלות על כל הפלטפורמות המרכזיות בצרפת, בבלגיה, בחצי האי האיברי, בכל המדינות דוברות הצרפתית באפריקה, בקניה ובמזרח התיכון.

הערוץ לא מקבל לפי שעה אישור ממועצת הכבלים והלוויין לעלות לשידור בישראל, לאחר שבמועצה מנסים להבין את הזיקה של דרהי המדויקת לערוץ, לנוכח ההשקעה הגבוהה שלו בו. כבעל השליטה בחברת הוט, הוספת הערוץ תיחשב כערוץ בית נוסף לכבלים, דבר שאינו מתאפשר חוקית.

בהוט לא התייחסו לסכום ההשקעה של דרהי.