הפועל י-ם נמכרה לקבוצת אורי אלון תמורת 15 מיליון שקל

קבוצת הרכישה עליה פורסם לראשונה ב"גלובס", שמורכבת מיזם ההיי-טק, אייל חומסקי ואמארה סטודמאייר היתה היחידה שניגשה למכרז של האפוטרופוס

הפועל ירושלים עברה היום (ד') באופן רשמי לקבוצת אורי אלון. כך הודיע האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, שמנהל בישראל את מכירת נכסיו של גומא אגייאר, ובכללם את קבוצת הכדורסל. על העמדתו של המועדון למכירה ועל האפשרות שאורי אלון יוביל את הרכישה, פורסם לראשונה ב"גלובס".

קבוצת הרכישה כוללת את יזם ההיי-טק אורי אלון, איש הפרסום אייל חומסקי, סוכן השחקנים האמריקאי ארן טלם, את כוכב ניו יורק ניקס אמרה סטודמאייר, ואת איש העסקים דייויד קליינהנדלר. לפי הודעת האפוטרופוס הכללי, התחייבה קבוצת הרכישה להשקיע בקבוצה 15 מיליון שקל ב-3 העונות הבאות, בתמורה לרכישת 60% ממניות הקבוצה.

כזכור, האפוטרופוס הכללי העמיד את הקבוצה למכירה באמצעות מכרז, כאשר הקבוצה בראשות אורי אלון היתה היחידה שבסופו של דבר הגישה הצעה.

הסכם המכירה כפוף לקבלת אישור בית המשפט המחוזי בירושלים. בנוסף, לפי ההסכם ההיסטורי בין גומא אגייאר לעמותת הפועל ירושלים ("קבוצת דני קליין"), לעמותה יש כעת 90 יום לנסות ולהשוות את ההצעה אם ברצונה להחזיר לעצמה את השליטה בקבוצה.

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים, פרופ' דוד האן: "כמי שאמון על ענייניו של מר גומא אגייאר בישראל, אני מברך על השלמת העסקה בה נמכרות זכויות הניהול והשליטה בקבוצת הפועל ירושלים לקבוצת המשקיעים בראשות מר אלון. רצונו של מר אגייאר היה לראות את קבוצת הפועל ירושלים כקבוצה מובילה, בעלת יציבות כלכלית, המעורה בחיים הציבוריים של העיר ירושלים ומייצגת אותה באופן ספורטיבי מכובד. ההשקעה החדשה תאפשר את המשך מימוש רצונו של מר אגייאר".