הח"כים יוצאים נגד ארדן: "מה, אסור לשאול אותו שאלות?"

חברת הכנסת מיכל רוזין: "חברי כנסת חרוצים ובקיאים בחומר מאיימים על ארדן שרוצה להעביר חוקים ללא גבולות"

זעם וכעס רב מצד חברי הכנסת בוועדת הכלכלה בעקבות דבריו של שר התקשורת גלעד ארדן שצוטטו ב"גלובס" ואשר לפיהם האשים את הלוביסטים של בזק והוט בכך שהשפיעו על חברי הכנסת בוועדת הכלכלה להערים קשיים על המהלכים שהוא מנסה להוביל בשוק התקשורת הקווית.

ארדן העלה פוסט בפייסבוק שבו הוא תקף את הלוביסטים של בזק והוט ואת חברי הכנסת שהושפעו מהם, שבכך הם בעצם מסייעים למנהליהם להמשיך ולהרוויח על חשבון הציבור שסובל ממחירים גבוהים מדי באינטרנט ומהיעדר תחרות.

יו"ר ועדת הכלכלה פרופסור אבישי ברוורמן גינה בתקיפות את דבריו של ארדן ואמר ל"גלובס" כי דבריו הם בגדר זלזול ופגיעה בכבודם של חברי הוועדה שעושים את עבודתם נאמנה. ברוורמן אמר: "אני לא מבין איך הוא יכול לומר דברים כאלה ולפגוע בכבודו של שר התקשורת לשעבר אריאל אטיאס, ושל חבר הכנסת איציק שמולי ואחרים שכל חטאם היה שהעזו לשאול שאלות. היה דיון ענייני ורציני ותפקידם של חברי הוועדה הוא לשאול את השאלות כי המטרה של כולנו היא שתהיה תחרות שיכולה רק להשתפר אם הוא יקשיב למה שיש לנו לומר ולכן אני מתפלא מאד על דבריו".

ח״כ מיכל רוזין :"השר ארדן גילה היום שיש כנסת חדשה עם חברי כנסת חרוצים ובקיאים בחומר. העובדה שהח״כים משתתפים בדיון, מקפידים להבין, לשאול ולאתגר את הרשות המבצעת, מאיימת על השר שרגיל כנראה לפוליטיקה ולא לדמוקרטיה. השר ארדן לא מנסה לדאוג למשפחות של נווה מודיעין אלא מנסה להעביר תקנות שיהפכו אותו לשליט ללא גבולות. אם לכבוד השר יש בעיה עם הלוביסטים אז שיצטרף אלינו במלחמתנו להביא את הדיון על הגז לועדת הכלכלה ושלא ייסגור הדיון בחדרי חדרים שאליהם נכנסים רק הלוביסטים".

ח"כ איציק שמולי: "הכותרת 'מפוצצת' אבל צריך להעמיד גם את העובדות על דיוקן: כל חברי הכנסת שנכחו בדיון כולל כולם אמרו במפורש שהם בעד פתיחת השוק לתחרות והורדת המחיר לצרכן; ואף לוביסט או חברה לא אמרה ולא תגיד לי בחיים (ואני מאמין שגם לא לחבריי) מה לומר ואיך להצביע. זה לא היה כך בתפקידי הקודם וזה לא יהיה כך עכשיו. לעצם העניין, האמת היא שהדיון היום כלל לא עסק בתחרות ובהורדת מחירים אלא במרחב הסמכויות של משרד התקשורת ברשותך. סמכויות שאין אפילו למלך סעודיה אבל רוצים להעניק לשר בישראל (כמו למשל סמכות לקבוע את מחיר השימוש בתשתיות באופן שרירותי, נגיד לפי מה שקורה במדינה אחרת כמו קזחסטן). לדיון הזה, כבוד השר, הגעתם לא מספיק מוכנים, ואפילו נציגך בדיון אישר כי המודל העלויות עדיין לא מוכן כלל. אז מה בדיוק היינו אמורים לאשר היום - הרחבת סמכויות רצינית לשר בלא שהוצג לנו כלל המודל הסופי שלפיו ייקבע המחיר? בלא שהוצגו העלויות ורק נאמר שנעשתה עבודה במשרד שטרם הסתיימה. אנחנו תומכים בתחרות וברצון להוריד מחירים לצרכן ואף נגבה אותך בזה ברפורמות המוצעות בטלפוניה ובטלוויזיה, אבל לצפות מאיתנו להיות חותמת גומי? זה קצת מוגזם".

העמותה לדמוקרטיה מתקדמת: "לכל לוביסט יש שם, כמו גם לכל חברת לובינג. ייטב ששרים המתלוננים דחופות על לחצי לוביסט, יפסיקו לסייע בהסתרת זהותם של העוסקים בדבר. לאור עדותו האחרונה של השר גלעד ארדן, 'העמותה לדמוקרטיה מתקדמת' מצפה כי יביע תמיכה פומבית בחקיקת חוק לוביסטים נוקשה בישראל, כזה שיסדיר באמת את התנהלותם של לוביסטים בכנסת ומחוצה לה".