ועדת המדרוג: בישראל יש 2.6 מיליון גולשים לפלטפורמות מובייל

יותר גולשים ישראלים משתמשים באפליקציות מובייל מאשר באתרים מותאמים

‎‎אתרי האינטרנט הישראליים המובילים מושכים לפלטפורמות המובייל שלהם 2.6 מיליון גולשים בפועל - כך עולה מנתוני ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט. נתונים אלה מתפרסמים לאחר תקופה ארוכה שבה המתינו בתעשייה לנתוני הגלישה במובייל. נתוני המדידה של האתרים יתפרסמו בחודש הבא ויתייחסו ליולי שעבר.

לדברי מנכ"ל הוועדה למדרוג, גל תורג'מן, היקפי הגלישה הסלולרית בישראל לא משקפים יציבות, בדומה לזו שעולה מהגלישה לאתרי האינטרנט בצורה נייחת. "הגלישה ממכשירים ניידים היא דינמית ונמצאת עדיין בשלב הצמיחה, כך שצפוי גידול מהותי הן בסך הגולשים והן בחלקם היחסי בעשרות אתרי הוועדה".

‏נתוני הוועדה מראים כי יותר גולשים ישראלים משתמשים באפליקציות מובייל מאשר באתרים מותאמים. יתרה מזאת, מספר האתרים המותאמים סלולרית עומד על 13 בלבד מתוך כ-60 אתרי אינטרנט, לעומת כ-30 אפליקציות שקיימות. כמו כן, עולה כי באפליקציות גולשים 2.2 מיליון גולשים בפועל, לעומת 1.2 מיליון גולשים בלבד באתרים מותאמים.

‏על-פי הנתונים, זמן השהייה הממוצע לגולש באתר מותאם למובייל עומד על 19 דקות ו-52 שניות, וזמן השהייה הממוצע לביקור עומד על 2 דקות ו-42 שניות.

עוד עולה כי מספר הביקורים הממוצע לגולש באתר סלולרי עומד על 6.17 ביקורים, ומספר הדפים הנצפים בממוצע לגולש באתר מותאם עמד על 16.47.

‏הנתונים מראים כי קיימת שליטה ברורה למכשירי אפל בשוק, והם מהווים 53% משוק האתרים המותאמים סלולרית בישראל. סמסונג נמצאת במקום השני עם 35%, ואחריה שחקניות קטנות יותר כמו LG (עם 3%‎‏), לצד סוני, ‏HTC‏ ומוטורולה (עם 2% כל אחת).

‏באשר לאפליקציות, ניכרת שליטה רחבה של האייפון עם 72% מהשוק, לעומת 9% לסמסונג גלקסי ‏S2, 6%‎‏ לאייפד, 3% לגלקסי ‏S3‎‏ ו-10% לשאר השוק. ‏‎‎‏