אנטרופי: לאשר שכר שנתי של יותר מ-4 מ' ש' לדני נוה

לאחר שכלל ביטוח הפחיתה את שווי חבילת האופציות שיקבל נוה בכ-20%, בהתאם להשגות אנטרופי, מוצאת חברת הייעוץ את התגמול ליו"ר ככזה שנמצא בתוך הטווח הנהוג בענף הביטוח

חברת הייעוץ למוסדיים אנטרופי, בניהול ענת גואטה, ממליצה לגופים המוסדיים ולבעלי מניות המיעוט בכלל ביטוח לאשר את תנאי השכר המעודכנים של דני נוה כיו"ר החברה - כך נודע ל"גלובס". חוזה ההעסקה עם נוה - שר הבריאות לשעבר, נחסר כל ניסיון ניהולי בתחום הביטוח - נחתם לשלוש שנים, והוא כולל תגמולים בהיקף שנתי של עד 4.3 מיליון שקל עבור 85% משרה.

לאחר שכלל ביטוח הפחיתה את שווי חבילת האופציות שיקבל נוה בכ-20%, בהתאם להשגות אנטרופי, מוצאת חברת הייעוץ את התגמול ליו"ר ככזה שנמצא בתוך הטווח הנהוג בענף הביטוח. בחוות הדעת של אנטרופי, שהגיעה לידי "גלובס", נכתב כי "תנאי העסקתו של נוה הינם סבירים, והחבילה המוצעת לו אינה חורגת מהמקובל בכלל ביטוח ובחברות דומות. בנוסף, החברה שיפרה באופן משמעותי את רכיב התגמול ההוני שלו, כך שהיא קושרת את תגמולו באופן ישיר ומשמעותי למחיר המניה, ובכך לאינטרס של כלל בעלי המניות, גם מן המיעוט".

באסיפת בעלי המניות של כלל ביטוח, המתוכננת ל-14 ביולי, יידונו תנאי העסקה של נוה שמכהן כבר כיו"ר פעיל של החברה זה כחודש. נציין כי אנטרופי היא הגורם הממליץ בעוד שהגופים המוסדיים הם אלה שמרימים את ידם בהצבעה, ולכן האחריות מוטלת על כתפיהם.

חבילת השכר של נוה - שעוררה ביקורת בשוק ההון - כוללת שכר בסיס של 110 אלף שקל ברוטו לחודש צמוד למדד (עלות שנתית של כ-2.1 מיליון שקל), אופציות בשווי כלכלי של 2.3 מיליון שקל, וכן בונוס שנתי של עד 1.7 מיליון שקל (אם החברה תעמוד ביעדיה, מדובר בבונוס של כמיליון שקל) - כל זאת עבור 85% משרה. על פי בדיקת אנטרופי, "ניתן לראות כי התגמול אינו חורג מתגמולם של נושאי משרה דומים בחברות ביטוח אחרות בענף".

גורם המעורה בנושא אמר היום כי "היו לשיח של אנטרופי עם החברה מספר הישגים, שהעיקרי שבהם הוא הרחקת מחיר המימוש של האופציות מהכסף באופן משמעותי. מדובר בשינוי מציאות, ומה שקורה בכלל ביטוח מהווה דוגמה לשינוי במחירי המימוש לרמה יותר מאתגרת מבחינת המנהלים".

"טובת החברה - רציפות בכהונה"

נוסף על סוגיית האופציות, גם "מצנח הזהב" לנוה, הכולל תקופת הודעה מוקדמת של כשלושה חודשים ודמי הסתגלות של שישה חודשים נוספים, זכה לביקורת. בחוות הדעת של אנטרופי נכתב כי לא מדובר בחריגה מהנהוג אלא בתנאי סביר: "כידוע, מינויו של נוה נעשה על רקע תהליכים המגבירים את הסיכוי לשינוי השליטה בקבוצת אי.די.בי, והעמדת החברה באופן רשמי 'על המדף', כאשר קיים חשש שבעל שליטה חדש באי.די.בי יעדיף למנות יו"ר מטעמו בכלל ביטוח... אנו סבורים כי מבחינת האינטרס של בעלי המניות, ומשיקולי יציבות וטובת החברה, על בעלי המניות להבטיח המשך רציפות בכהונת יו"ר בחברה, ולהעניק לנושא זה משקל רב בבואם לדון בהסכם המוצע".

עוד נכתב בחוות הדעת כי "מענק הסתגלות בגובה שישה חודשי משכורת חודשית, מקובל גם אצל כלל נושאי משרה בכירים בחברה אשר הצטרפו לאחרונה, אגב מהלך החלפת ההנהלה... לעומתם, החברה מדגישה כי תנאי הסכם ההעסקה של נוה מחמירים יותר".

ביחס למענק לו יהיה זכאי נוה כיו"ר, מצוין שבגין 2013 בלבד מגבלת המענק תהיה באופן יחסי לשלושה חודשי כהונה בחברה. החל מהמענק עבור שנת 2014, ישולם לנוה בכל שנה סך של 75% מהמענק השנתי, בעוד שתשלום יתרת 25% הנותרים מסך המענק שחושב ביחס לאותה שנה יידחה לשנה העוקבת, בכפוף לזכאות למענק שנתי ביחס לשנה העוקבת. נוה הוא היחיד מבין נושאי המשרה בחברה שהוחל לגביו מנגנון בונוס רב שנתי. יעד הרווח הכולל השנתי לחישוב המענק של נוה עומד על לפחות 300 מיליון שקל.