הריאליטי מדיח את הצופים

העיכוב המוגזם בהדחות ב"אח הגדול" וב"מירוץ למיליון" מרמה את הצופים

בטלוויזיה מסחרית נותנים לקהל את מה שהוא אוהב, ואם הוא אוהב ריאליטי - הרי שכל היתר לא רלוונטי. כי בטלוויזיה מסחרית אין טוב ורע, אלא רק מרוויח או מפסיד.

אבל העניין הבא נוגע להפרת החוזה שיש בין חובבי הריאליטי להפקות השונות, או אם להיות קצת יותר בוטה: אף אחד מאיתנו לא אוהב להתארגן לקראת צפייה בהוצאה להורג בכיכר העיר, לקנות בירה ופיצוחים לכבוד המאורע - ואז לגלות שברגע האחרון הוחלט לחון את הנדון למוות. הלו, הבטחתם דם?!

תראו מה קורה בשתי תוכניות הריאליטי "המובילות", "האח הגדול" ו"המירוץ למיליון": בראשונה, שתשודר הערב (א'), הודחה (על-פי בחירת הצופים, לא כולל "הדחה מינהלתית") במשך כל החודש האחרון רק מתמודדת אחת (שלי - תודו שכבר קצת קשה להיזכר).

בשנייה, ששודרה אמש (מוצ"ש), הודח רק זוג אחד (שימי ויסמין - שאפילו הגימיק של הצעת נישואים במעמד ההדחה לא השאיר אותם בזיכרון הקולקטיבי במשך יותר מיומיים). זאת, אחרי שפעמיים כמעט רצופות של הדחות-לכאורה, החזירו למשחק את החברים מכרמיאל (צמד שגורם אפילו לביווס ובאטהד מראשית ימי MTV להיראות כמו עתודאים במכון וייצמן) ואת האחיות מפתח-תקווה (שנראות כמו "מעושרות - הדור הבא").

המנחה, רון שחר, אמנם הכריז כי מדובר ב"נקודות שנבחרו מראש", אבל אני מתקשה להאמין.

אני לא מצפה מהפיקות הריאליטי להתאבד: מדובר בהפקות יקרות, ואובדן של דמויות מפתח בשלבים מוקדמים של העונה עלול להיות מכת-מוות לרייטינג. ובכל זאת, כאשר עושים שימוש יתר בנשק ה"השהיה" הזה, מרמים את הצופים. כל המתח וההתרגשות שנבנים לאורך הפרק מתפוגגים כלא היו.

על הנטייה של "האח הגדול" למתוח כל אפיזודה שולית לשבוע שלם של שידורים נכתב כאן כבר. עכשיו התברר שטוויסט של התופעה מתקיים גם ב"מירוץ למיליון" הקצבית יותר. או במילים אחרות: זה כבר לא מירוץ.