תעשייה בנסיגה: מדד מנהלי הרכש ירד ל-46 נקודות ביוני

זהו החודש השני שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וזאת לאחר שלושה חודשים בהם המדד היה מעל לרף ה-50 נק'

התעשייה הישראלית בנסיגה. מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש יוני 2013 ירד לרמה של 46.0 נקודות (ירידה של 1.1 נקודות אחוז). זהו החודש השני שהמדד מצביע על התכווצות בפעילות התעשייתית וזאת לאחר 3 חודשים בהם המדד היה מעל לרף של 50 נק' המצביע על התרחבות. רכיב הביקושים המקומיים נמצא זה החודש השלישי במגמת התכווצות והביקושים ליצוא ירדו זה החודש השני.

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק ג'יי.פי.מורגן, נותר ללא שינוי בחודש יוני ברמה של 50.6 נקודות. המדד האמריקני עלה לרמה של 50.9, המצביעה על התרחבות, לאחר שבחודש הקודם הגיע לרמה הנמוכה ביותר בארבע השנים האחרונות. המדד בגוש האירו המשיך להשתפר ועלה לרמה של 48.8 נקודות. לראשונה מזה יותר משנתיים מדד מנהלי הרכש בספרד הגיע לרמת ה-50 נקודות. עלייה נרשמה גם במדדי מנהלי הרכש בבריטניה וביפן. ירידות במדדי מנהלי הרכש נרשמו במשקים מתעוררים, כשירידה בולטת נרשמה בסין, בה המדד נמצא חודשיים מתחת לרמת ה- 50 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים מציינים כי מדד מנהלי הרכש נמצא מזה חודשיים מתחת לרמת ה-50 נקודות, נתון המאותתת על התכווצות בפעילות התעשייתית. הן הביקושים המקומיים והן הביקושים ליצוא ירדו ורמתם מצביעה על התכווצות בפעילות. רכיב התעסוקה נותר יציב, אך עדיין ברמה שמצביעה על התכווצות.

"האינדיקטורים הכלכליים האחרונים שפרסמה הלמ"ס מצביעים על צמיחה איטית של המשק, ובעיקר של ענף התעשייה. הייצור התעשייתי והיצוא התעשייתי נמצאים במגמת ירידה. אנו מעריכים כי צמיחת המשק, ללא תרומת הגז הטבעי, אינה עולה על 2.5%".