לאומי מפחית עמלות למשקי-בית ומייקר אותן לעסקים גדולים

על רקע הכוונות של המפקח על הבנקים, דודו זקן, לפעול להפחתת עמלות עו"ש, הודיע היום בנק לאומי על תמחור מחדש של חלק גדול מהעמלות שלו

על רקע הכוונות של המפקח על הבנקים, דודו זקן, לפעול להפחתת עמלות עו"ש, הודיע היום (ד') בנק לאומי על תמחור מחדש של חלק גדול מהעמלות שלו. העמלות החדשות ייכנסו לתוקפן בתחילת חודש אוגוסט.

בנק לאומי, בניהולה של רקפת רוסק-עמינח, הודיע כי יפחית עמלות למשקי-בית ולעסקים קטנים, ומנגד ייקר עמלות לעסקים הגדולים, מה שיקזז חלק מהפגיעה שלו מהפחתת העמלות במגזר הקמעונאי.

הפגיעה בהכנסות הבנק מעמלות כתוצאה מהמהלך לא צפויה להיות מהותית.

הבנק הפחית 17 עמלות במגזר הקמעונאי. אמנם ישנם מקרים שבהם מדובר בהפחתה משמעותית, כגון הפחתת עמלת קנייה ומכירה של ניירות ערך בחו"ל מ-25 דולר ל-25 שקל, אך עם זאת רוב העמלות שהוזלו הן עמלות שהשימוש בהן אינו נפוץ במיוחד.

לעומת זאת, בבנק ערבי ישראלי, שהוא הזרוע של לאומי במגזר הערבי, הוזלה עמלה נפוצה בערוץ ישיר, שירדה ב-15% מ-1.95 שקלים ל-1.65 שקלים.

כאמור, הבנק שינה מעל ל-30 עמלות במגזר העסקי, כאשר ברוב המקרים הוא ייקר אותן. כך לדוגמה, לאומי ייקר עמלת השורה לעסקים גדולים מ-1.44 שקלים ל-1.49. אמנם מדובר בהעלאה זניחה, אך זוהי עמלה מאד נפוצה, שצפויה להגדיל את הכנסות הבנק באופן משמעותי יחסית.

בלאומי מנמקים את המהלך בכך שהבנק לא ביצע עדכון תעריפים מזה כמה שנים, וכן בשל שינוי ההגדרה של בנק ישראל לעסק קטן, ממחזור של עד 1 מיליון שקל ל-5 מיליון שקל.

בבנק מציינים כי ייקור העמלות יחול רק על עסקים בעלי מחזור הכנסות שנתי של מעל ל-10 מיליון שקל.