ברננקי: "נשמור על מדיניות מרחיבה בעתיד הנראה לעין"

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, חזר היום על עמדתו כי עוד מוקדם לקבוע במדויק מתי תסתיים תוכנית רכישות האג"ח ■ "לא שינינו מדיניות. אנחנו לא מהדקים את המדיניות"

יו"ר ה'פד', בן ברננקי, חזר היום (ה') על עמדתו כי עוד מוקדם לקבוע במדויק מתי תסתיים תוכנית רכישות האג"ח, במסגרת היום השני לעדותו החצי שנתית מול הקונגרס. "לא שינינו מדיניות. אנחנו לא מהדקים את המדיניות", אמר ברננקי, וציין כי חרף כל מה שנאמר בתקופה האחרונה בנוגע לצמצום אפשרי של הרכישות, אין כוונה להדק את המדיניות בתקופה הקרובה. עוד ניסה ברננקי להדגיש שאין קשר בין צמצום הרכישות ועליה של שיעורי הריבית, כפי שעשה רבות לאחרונה.

"שעה שהאינפלציה מתחת ליעד והאבטלה עדיין גבוהה, נראה שאנחנו צריכים לשמור על מדיניות מוניטרית מרחיבה למדי בעתיד הנראה לעין, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות", אמר.

אתמול אמר ברננקי כי תאריך סיום הרכישות אינו חקוק באבן. "אני מדגיש זאת", אמר, "מפני שרכישות האג"ח שלנו תלויות בהתפתחויות הכלכליות והפיננסיות. בשום פנים הן לא במסלול קבוע".

בנוסף, הוא חזר אתמול על עמדתו כי אם התנאים בשוק העבודה ישתפרו בקרוב יהיה ניתן לצמצם את הרכישות מאוחר יותר השנה, ולהפסיק אותן לגמרי ב-2014. "מצד שני", אמר ברננקי, "אם התחזית לשוק העבודה תעשה טובה פחות, אם האינפלציה לא תחזור לאיזור ה-2% או אם התנאים הכלכליים, שנעשו מסובכים לאחרונה, לא יאפשרו לנו להשיג את מטרותינו, הקצב הנוכחי של הרכישות עשוי להמשך".