אמות: לאשר שכר בעלות של עד 5.8 מיליון ש' לאבי מוסלר

חברת הנדל"ן אזורים זימנה אסיפה לאישור תגמול חודשי של 150 אלף שקל לבעל השליטה, הרשי פרידמן, בתפקידו כיו"ר ב-75% משרה

עדכוני מדיניות התגמול בחברות הציבוריות (תיקון 20) ממשיכים לטפטף אט-אט לבורסה. היום זימנה חברת הנדל"ן המניב אמות אסיפת בעלי מניות לסוף אוגוסט. האסיפה תתבקש לאשר את מדיניות התגמול בחברה, וכחלק ממנה את תנאי המנכ"ל, אבי מוסלר.

באמות מבקשים לאשר למוסלר תגמול שנתי מקסימלי של 5.8 מיליון שקל, המורכב משכר חודשי ברוטו של 135 אלף שקל, צמוד למדד; הטבות נוספות; מענק שנתי התלוי בתוצאות החברה, שתקרתו נקבעה על 2.6 מיליון שקל; ותגמול מנייתי בשווי של 1 מיליון שקל. עלות העסקת מוסלר ב-2012 עמדה על 5.4 מיליון שקל.

יצרנית הבדים הלא-ארוגים אבגול זימנה אסיפת בעלי מניות, שתתבקש לאשר, בין היתר, את יעדי הבונוס למנכ"ל, שלמה לירן, ברף מקסימלי של 12 משכורות חודשיות (כחצי מיליון דולר); וכן תגמול שנתי של 640 אלף דולר ליו"ר, מייקל טיצ'ר, תמורת כהונה של 80% משרה.

שותפות החיפושים גבעות מבקשת לאשר למנכ"ל, טוביה לוסקין, דמי ניהול חודשיים של 150 אלף שקל, וכן בונוס של 300 אלף שקל בתלות בתוצאות הקידוח.

חברת הנדל"ן אזורים זימנה אסיפה לאישור תגמול חודשי של 150 אלף שקל לבעל השליטה, הרשי פרידמן, בתפקידו כיו"ר ב-75% משרה.

כלכלית ירושלים, שבשליטת אליעזר פישמן, מבקשת לאשר תגמולים של 4.8 מיליון שקל למנכ"ל הפורש שלה, עודד שמיר: 1.5 מיליון שקל בגין תוצאות החברה ב-2012 וב-2013 עד מועד פרישתו; 2.3 מיליון שקל מענק פרישה; ו-1 מיליון שקל שיינתנו לו במשך 3 שנים, בגין סיוע וייעוץ שיעניק לה.

דיון בהקלות בשבוע הבא

ביום רביעי הבא יתקיים דיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת בנוגע להקלות המוצעות לתיקון 20. ההקלות כוללות דחייה של 4 חודשים ביישום לחברות שאינן חלק ממדד ת"א 100, ופטור מהצורך באישור האסיפה במקרה שבו התגמול למנכ"ל ולנושאי משרה אינו עולה על עלות שכרו של מנכ"ל משרד ממשלתי, ואינו כולל רכיבים הוניים שאינם במזומן.

עו"ד שירין הרצוג, מומחית לממשל תאגידי ממשרד רון גזית, רוטנברג ושות', פנתה למשרד המשפטים ולוועדה בבקשה לשקול הקלה נוספת בדחיית היישום. הכוונה היא למקרים שבהם חברות מת"א 100 הזדרזו לפרסם מדיניות, אך נתקלו בהערות של משקיעים מוסדיים או של אנטרופי, והן מעוניינות לשקול אותן בכובד ראש. במקרה כזה, הן עלולות, לדברי עו"ד הרצוג, לחרוג מהמועד הקבוע בחוק. היא ממליצה שחברות אלו יוכלו להשלים את הליך אישור המדיניות עד סוף 2013.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"

הסכמי שכר בולטים
 הסכמי שכר בולטים