כתב אישום נגד אחיו של חגי פליסיאן; אמר: "אני רוצה דם"

בנימין פליסיאן, אחיו של חגי פליסיאן המואשם ברצח בבר-נוער, נאשם בניסיון שידול לעסקה בנשק ■ העבירה התגלתה בחקירת הבר-נוער אך אינה קשורה אליה

"אני רוצה דם, לשחרר עליו מחסנית, להפוך אותו נכה לכל החיים" - את הדברים הללו אמר לכאורה בנימין פליסיאן, אחיו של חגי פליסיאן המואשם ברצח של ניר כץ וליז טרובישי ז"ל במועדון הבר-נוער בלב תל-אביב באוגוסט 2009.

בית המשפט המחוזי בתל-אביב התיר היום (ד') לפרסום כי נגד בנימין פליסיאן בן ה-20 הוגש בראשית החודש כתב אישום בגין ניסיון לשידול לעסקה בנשק.

האמירות המאיימות לכאורה שאמר בנימין פליסיאן מתועדות בהקלטות של שיחות שערך מספר ימים לפני הרצח המזעזע בבר-נוער. מדובר בעבירה שהתגלתה תוך כדי חקירת פרשת הבר-נוער, אך אינה קשורה אליה.

מכתב האישום שהוגש נגד בנימין פליסיאן עולה כי בחודש אוגוסט 2009 הוצתה מכוניתו. פליסיאן חשד כי מאחורי ההצתה עומד אדם בשם לירן, ולכן נפגש עם עד המדינה בפרשת הבר-נוער (ששמו עדיין אסור בפרסום), אמר לו שהוא רוצה לנקום בלירן וביקש שיספק לו אקדח.

בדיון שהתקיים אתמול (ג') בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשר למעצר-הבית בתנאים מגבילים בו שרוי בנימין פליסיאן, במענה לשאלות בית המשפט השיב סנגורו, עו"ד שי שורר, לגבי אותן שיחות טלפוניות שהוקלטו ותומללו, כי ייתכן שמדובר בהתרברבות בין שני בחורים צעירים שגדלו בשכונת פרדס-כץ, ולראיה - הדברים לא עברו לפסים מעשיים של ביצוע, כאשר נטען כלפי פליסיאן שהוא ביקש לפגוע בלירן.

עוד טען הסנגור כי לירן עצמו לא נחקר, לפליסיאן אין כל סכסוך עם לירן, הם גם נכחו באירועים משותפים, ואי-חקירתו של לירן אינה פעולה שנעשה בהיסח הדעת.

השופט חאלד כבוב קבע כי ישנה תשתית ראייתית לכתב האישום ולמעצר. "בין אם למשיב הייתה כוונה אמיתית להשיג את הנשק ולפגוע בלירן, או שמא הוא התרברב לאורך אותן שתי שיחות, ותוך השמעת דברים קשים לגבי מה שהוא מתכוון לעשות לאחר השגת הנשק ואיך הוא מתכוון לפגוע בלירן - אלה דברים שהמשיב יצטרך לשכנע את המותב העיקרי שלא הייתה לו כוונה אמיתית מאחורי הדברים, אך לשלב זה של הדיון אינני נזקק לפרשנות שכזו, ועליי לקבוע אם די בדברים שנאמרו על-ידי המשיב עצמו כדי להקים את התשתית הנדרשת. התשובה לכך היא כמובן חיובית", כתב השופט.

עוד ציין כבוב כי בנימין פליסיאן דיבר "במספר הזדמנויות על כוונתו להשיג נשק על רקע של חשדו כי לירן שרף מכונית של הנאשם וגרם לו נזק של כמה אלפי שקלים, הוסיף ופרט על רצונו לפגוע בלירן פגיעה של ממש ולא פגיעה סתם, והכוונה היא לפגוע בו ולהפוך אותו לפחות לנכה ואולי אף מעבר לכך, אלה המילים בהם עשה המשיב שימוש כאשר הוא גם מפרט בפני עד המדינה את האופן בו הוא מתכנן להוציא את תוכניתו אל הפועל, גם תוך שימוש באקדח שבוצע בו פשע קודם, כאשר המשיב בדבריו עצמו מציין כי הוא אינו נרתע לעשות כל מעשה כדי להשיג את יעדו".

על כך כתב השופט: "דומה שהדברים מדברים בעד עצמם, ולבטח מקימים את אותה תשתית ראייתית נדרשת".