סומוטו גייסה 20 מיליון שקל לפי שווי של 135 מ' ש' אחרי הכסף

‎‎יועץ ההנפקה, יוחנן קורמן, גרף לכיסו כ-200 אלף שקל וחבילת אופציות‏‎‎‏ ■ פאהן קנה מעריכים זינוק של 160% בהכנסות ב-2013‏‏ ■ סומוטו עוסקת בפיתוח ושיווק של תוכנות באינטרנט ובניהול התקנות של תוכנות

‎‎אחרי תקופת יובש ארוכה מצטרפת לבורסה בת"א חברה חדשה. חברת האינטרנט סומוטו השלימה אמש גיוס מוצלח של כ-20 מיליון שקל בהנפקת כ-15% מהון מניותיה, מהלך המשקף לחברה שווי של כ-135 מיליון שקל אחרי הכסף. ‏

סומוטו נהנתה מביקושי יתר ערים, שהגיעו לכ-55 מיליון שקל. את ההנפקה הובילו פועלים אי.בי.אי, לצד כלל פיננסים, רוסאריו קפיטל, ברק קפיטל ומיטב חיתום. יועץ ההנפקה, יוחנן קורמן שזכאי ל-1% מתמורת ההנפקה, גרף לכיסו כ-200 אלף שקל וחבילה של 200 אלף אופציות. ‏PWC היו רואי החשבון. משרד פרל כהן צדק לצר ברץ היו עורכי הדין.

בסומוטו ציינו כי ההון שגויס יסייע לחברה להרחיב ולהאיץ את פעילותה הנוכחית, להיכנס לפעילויות חדשות בתחום מובייל ולאזורים גאוגרפיים נוספים.

סומוטו עוסקת בפיתוח ושיווק של תוכנות באינטרנט ובניהול התקנות של תוכנות. ‏בעלי השליטה בחברה הם המנכ"ל בן גירון ואיל יעקב, שהם גם שניים מהמייסדים. בסיכום 2012 הציגה סומוטו קפיצה של 175% בהכנסותיה, ל-9.6 מיליון דולר, ועברה לרווח נקי של כ-400 אלף דולר לעומת הפסד קטן ב-2011.

‎‎הלקוחות הבולטים - פריון ובבילון

‎‎הערכת השווי של פאהן קנה, שצורפה לתשקיף ההנפקה, צופה התפתחות משמעותית בעסקי החברה בשנים הקרובות. לפי הצפי, ב-2013 יזנקו הכנסות סומוטו בכ-160% לכ-23 מיליון דולר, והכנסותיה ב-2014 יוכפלו פעם נוספת ויגיעו לכ-46 מיליון דולר.

שני לקוחותיה הגדולים של סומוטו הן חברות האינטרנט פריון, שאחראית ל-42% מהכנסותיה, ובבילון של נועם לניר המהווה 24% מההכנסות. בבילון אף חתמה לאחרונה על הסכם להשקעה של 4.6 מיליון שקל בחברה תמורת 4.6% ממניות סומוטו.

סומוטו נוסדה ב-2009, ובין המשקיעים הבולטים בה נמנים אריק שטיינברג, לשעבר יו"ר פסגות; גיגי לוי, לשעבר מנכ"ל חברת האינטרנט 888; נדב גושן, שהיה סמנכ"ל חברת בבילון; יזמי ומנהלי חברת מובילאיי; ויבואנית ומשווקת התרופות ניאופרם של דוד פורר. סבב גיוס קודם של החברה, שבוצע אשתקד, בוצע לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל בלבד - פחות מחמישית מהשווי שלפיו בוצע הגיוס הציבורי.

שוקי אברמוביץ', לשעבר מנכ"ל כלל פיננסים וכיום יו"ר סומוטו ואחד המשקיעים בה, אמר היום כי "ברוד שואו התגובות אלינו היו טובות מאוד והגיוס הוא הצלחה גדולה". ‏לדבריו, "היובש בהנפקות בת"א הוא מכשול בפני חברות, אבל היה לנו חשוב להיות חברה ציבורית. אנחנו רוצים להיות בצד הרוכש בתהליכים של מיזוגים ורכישות, ובתור חברה ציבורית יש לנו כעת מטבע חזק של מניות, שאיתן אפשר לעשות עסקאות אטרקטיביות מהצד הרוכש". ‏

אברמוביץ ציין עוד כי "הבורסה עוברת משבר קשה, אבל בגודל הנוכחי של החברה היא מתאימה לנו. בישראל יש הרבה כסף להשקעות שמחפש חברות טובות, ואם יעשו את השינויים הנכונים, גם בבורסה וגם בחקיקה, היא תהיה מקום מתאים לחברות חדשות, בטח חברות בשוויים של מאות מיליוני שקלים". ‏

זה זמן רב שחברות חדשות נמנעות מלהגיע לשוק ההון המקומי. בחודש יוני האחרון גייסה חברת הביומד קדימהסטם סכום דומה בהנפקה הראשונית הראשונה שבוצעה בבורסה מסוף 2011. מאז ההנפקה צנח שוויה של קדימהסטם בכ-30% ועומד כיום על כ-55 מיליון שקל.