בנק ישראל: פלוג תכהן כנגידה עד למציאת נגיד קבוע

(עדכון) - בהודעת הפרישה שלה מסרה השבוע פלוג כי תמשיך לעבוד בבנק ישראל למשך חודש של חפיפה מול ליידרמן ■ כעת, היא ממשיכה בתפקידה עד להודעה חדשה

תדהמה בבנק ישראל בעקבות הודעת פרופ ליאו ליידרמן היום (ו') כי לא יקבל על עצמו את המינוי לכהן כנגיד התשיעי של הבנק. לעת עתה, פרישתה של ד"ר קרנית פלוד מהבנק תתעכב והיא תמשיך לכהן בתפקיד נגידת בנק ישראל עד למציאת נגיד קבוע.

פלוג, מי שכיהנה כמשנה לנגיד סטנלי פישר והחליפה אותו בתפקיד עד למציאת נגיד קבוע, הודיעה השבוע על פרישתה לאחר 25 שנים בתפקיד, בעקבות מינוי ליידרמן והכתף הקרה לה זכתה מרה"מ נתניהו.

פלוג, המאוכזבת מכך שלא מונתה לנגידת בנק ישראל, ציינה בהודעת הפרישה שלה כי תמשיך בתפקיד עוד חודש אחד בלבד על מנת לסייע בחפיפה לליידרמן - ואז תפרוש. הערב מסר בנק ישראל ל"גלובס" כי פלוג דוחה את פרישתה ותמשיך לכהן כממלאת מקום הנגיד עד למציאת נגיד קבוע.

"נכון לעכשיו קרנית פלוג היא ממלאת מקום נגיד בנק ישראל", אמר מוקדם יותר היום בשיחה עם "גלובס" דובר בנק ישראל.

לאחר הודעתו של פרופ' יעקב פרנקל כי הוא מוותר על המינוי עמדו על הפרק כמה מועמדים לתפקיד הנגיד: ליידרמן, פלוג או בנקאי בכיר שפרש לאחרונה כגון גליה מאור או אלי יונס. כעת, לאחר פרישת ליידרמן, רב הנסתר על הגלוי: האם נתניהו יחזור בו ויבקש מפלוג, החשבת בשוק ההון ובמערכת הבנקאית מועמדת ראויה ומקצועית, לכהן בתפקיד הנגיד באופן קבוע? אם כן - האם היא תסכים לחזור בה מפרישתה?

ואם מינויה של פלוג אינו עומד על הפרק מבחינת נתניהו למרות ההתפתחויות האחרונות, איזה שפן ישלוף הפעם נתניהו, אם בכלל?