איגוד הכדורסל ממשיך להתפרק: גם איתן רוב עוזב

אחד מהאנשים החזקים באיגוד הודיע על החלטתו להתפטר ■ "אין באפשרותי להקדיש את הזמן הדרוש בהובלת הענף", אמר

העזיבות של בכירים באיגוד הכדורסל נמשכות. היום (א') הודיע איתן רוב, מי שנחשב לאחד מהאנשים החזקים בסיעת הפועל ובאיגוד הכדורסל, על החלטתו לסיים את דרכו כחבר בהנהלת איגוד הכדורסל. רוב נימק את החלטתו במכתב מפורט שבו ציין כי: "אני אוהב כדורסל בכלל, ואת הכדורסל הישראלי בפרט, למרות דרך החתחתים שהוא עובר. לכן היום, כשאני מודיע על פרישה מתפקידי בהנהלת איגוד הכדורסל, לאחר 20 שנות פעילות - אני עושה זאת בלב כבד ובצער רב".

רוב ציין כי "לאחרונה גברו עיסוקיי שמחוץ לכדוסל באופן שאינו מאפשר לי להקדיש את הזמן הדרוש לביצוע תפקידי באיגוד. על אף פניותיהם של חברים מסיעות המרכיבות את איגוד הכדורסל, אין באפשרותי להקדיש את הזמן הדרוש בהובלת הענף, וזאת לאור עיסוקיי ומחובייבותי לקבוצת 'ניסקו-ארדן' ולבעליה".

במכתבו מתייחס רוב גם למצב הקשה של איגוד הכדורסל: "חשוב שהאיגוד יפעל לבצע רביזיה מבנית מהותית ויתאים את עצמו לעולם המודרני. כמובן שהדרך והצורה חשובים, לצד המהות. חשוב שהאיגוד יפתח את השורות ויקלוט לתוכו אנשי עשייה מהסקטור העסקי שיכניסו דפוסי התנהלות עדכניים וייצרו איזון הולם בהרכב הנהלת האיגוד בין דירקטורים בלתי תלויים לבין כאלה הפעילים באגודות השונות. כל זאת תוך שמירה על הערכים והיסודות עליהם נבנה ונשען ענף הכדורסל, מבלי להיגרר לשיח לעומתי, פוליטי וכוחני. אין זה סוד שגם ענף הכדורסל נמצא במשבר מנהיגותי, ולכן, אני מאחל כי האיגוד ימצא יו"ר בעל משקל ציבורי ראוי, שישכיל, יחד עם חברי הנהלת האיגוד ועובדי האיגוד, להוביל ולהעלות את הכדורסל על דרך המלך. אני מודה לכל החברים איתם עבדתי שנים כה רבות למען הכדורסל הישראלי. אני נפרד מהאיגוד עם תקווה לראות את הכדורסל משגשג".

רוב, ששימש כראש רשות המסים בשנים 2004-2005, היה יו"ר הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל עד לפני שלוש שנים, ובשלוש השנים האחרונות כיהן כחבר נשיאות באיגוד הכדורסל. לרוב קושרים בין היתר את המהלכים הפוליטיים המשמעותיים באיגוד הכדורסל בשנים האחרונות, כולל דומיננטיות במהלך להדחתו של יו"ר האיגוד שי שני בשנת 2012. רוב גם שימש עד לפני מספר שנים כגזבר איגוד הכדורסל.

ההתפטרות של רוב מגיעה ימים ספורים אחרי שח"כ עיסאווי פריג' פנה במכתב למפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וביקש לבדוק חשדות לאי סדרים באיגוד הכדורסל. בין היתר ביקש פריג' לבדוק התבטאות חריגה לכאורה של רוב כנגד חבר ההנהלה צביקה ליבר ("אדם כמוהו צריך לחסל בכדור במצח"). גם תנועת אומ"ץ הגישה היום תלונה בעניין וביקשה לחקור את החדש לאי סדרים ואת האיומים הפנימיים באיגוד.

איגוד הכדורסל פועל ללא יו"ר, מאז התפטרותו של אבנר קופל לפני כשלושה חודשים. האיגוד נמצא תחת בדיקה של רשם העמותות, מבקר המדינה, מינהל הספורט, וכן בדיקות נוספת של מבקר הפנים של האיגוד.