אנליסט: "למי שמחזיק במניות כיל לא כדאי למהר לממש"

בביקורו האחרון במדור המליץ נועם מאירוביץ' מאנליסט על כיל, שירדה מאז ב-40%, אבל לדבריו - מי שימכור עכשיו יגלה שעשה טעות

בפעם הקודמת שהתארח במדור מנהל ההשקעות נועם מאירוביץ', מבית ההשקעות אנליסט, הוא ציין כי "בחודשים האחרונים אנו עדים לירידה גלובלית במרווחי התשואה בין האג"ח הקונצרניות לאג"ח הממשלתיות".

כעת מציין מאירוביץ' כי "בחודשים האחרונים ראינו מימוש באג"ח הממשלתיות והקונצרניות בשוקי חו"ל, בייחוד בשווקים המתפתחים. בראייה גלובלית, התשואות עלו עקב הציפייה של השווקים כי הבנק המרכזי יקטין את קצב רכישות האג"ח, בשווקים המתפתחים בפרט, בין היתר על רקע האטה בכלכלות הללו".

לדבריו, "בגזרת האג"ח הקונצרניות בעולם נרשמה ירידה בתשואת האג"ח שאינן בדירוג השקעה, בעוד שלא חלו כמעט שינויים באג"ח בדרגת השקעה".

מאירוביץ' מציין כי המגמות בשוק הובילו למצב שבו "המרווחים בין אג"ח ממשלת ארה"ב לאג"ח ממשלת ישראל לטווח של 10 שנים המשיכו להצטמצם, והגיעו ל-1.1%. בסיכום החודשים יוני-יולי ספג שוק האג"ח המקומי פגיעה נמוכה יותר ביחס למקבילו האמריקאי".

ברמת המאקרו המקומית, מציין מאירוביץ', "הנתונים מעורבים. הצריכה הפרטית עדיין חזקה, אך מנגד הייצור התעשייתי חלש ונתוני היצוא מעט סותרים".

על רקע הערכותיו מותיר מאירוביץ' את רכיב ההשקעות באג"ח בתיק ללא שינויים דרמטיים. הוא מקטין במידת מה את ההשקעה בסדרות אג"ח קונצרניות צמודות מדד לטובת אג"ח ממשלתיות צמודות מדד, ומסביר כי "הפחתנו מעט את רכיב האג"ח הקונצרניות בתיקים לטובת אג"ח ממשלתיות, מתוך עליית מחירים וירידה בתשואה ובמרווח".

לדבריו, "פער התשואה הקיים כיום האפיק הקונצרני על פני האפיק הממשלתי מפחית מהאטרקטיביות של האפיק הקונצרני".

המלצה: דסק"ש ושלמה החזקות

אחרי ששתי סדרות האג"ח שעליהן המליץ הניבו מאז אמצע מארס תשואה נאה של כ-5% כל אחת, מציין מאירוביץ' כעת את אג"ח ד' של דסק"ש ואת אג"ח י"ד של שלמה החזקות כשתי סדרות בעלות יחסי סיכון-סיכוי הולמים להשקעה.

ברכיב המנייתי נותרה החלוקה של מאירוביץ' בתיק ללא שינוי ביחס לפעם הקודמת, עם הקצאה של 10% למניות בחו"ל ושל 15% למניות בישראל.

מאירוביץ' מציין כי מדדי המניות המרכזיים בארה"ב עלו ביותר מ-5% בחודש החולף, והמדדים באירופה רשמו בתקופה זו עלייה של כ-3%. זאת לעומת עלייה של כ-2% בלבד שרשם השוק המקומי, שעליו העיבו ההתפתחויות האחרונות בענף האשלג העולמי, עם החלטת חברת אורלקלי הרוסית לפרוש מתאגיד האשלג, והצפי שלה לירידה משמעותית במחירי האשלג.

אירועים אלה הובילו לירידות דו-ספרתיות חדות במניית יצרנית הדשנים הישראלית כיל, וכן במניית בעלת השליטה בה, החברה לישראל.

כיל הייתה אחת מהמלצותיו של מאירוביץ', ובעקבות הסנטימנט השלילי האחרון שנרשם במנייתה, מאז ביקורו הקודם במדור היא ירדה בשיעור חד של כ-40%.

מאירוביץ' סבור כי "למי שמחזיק במניה לא כדאי למהר לממש. בדיעבד, מי שימכור במחירים האלה, רוב הסיכויים שהוא יגלה שעשה טעות. כיל היא חברה איכותית. אני לא יודע מה יקרה עוד חודש, אבל בראייה ארוכת-טווח היא לא חברה שתיעלם.

"שוק האשלג ימשיך לתפקד, ולכיל יש גם מנועי צמיחה נוספים - כימיקלים אחרים, ברום ועוד. למי שיש סבלנות ואורך רוח, גם אם המחיר יירד עוד קצת, לטווח ארוך המניה במחיר טוב.

"למכור מניות בירידות זה לא משהו שמוכיח את עצמו. לא סביר שמחירי האשלג יחזרו לרמות השיא של 2007, אולם צריך לזכור שמלבד אורלקלי יש יצרני אשלג נוספים, ולא כל הלקוחות יעברו מחר לקנות מאורלקלי".

הוא הוסיף כי "להודעה של אורלקלי יש גם היבטים פוליטיים, לא רק כלכליים. לכן קשה לתמחר את האירועים האחרונים כרגע, ויכול להיות שדברים שם עוד ישתנו. ההשפעה על מניית כיל משתלבת גם עם ועדת ששינסקי 2, שמתכנסת לבחון את מבנה התמלוגים בענף, אחרי שטיפלה בענף הגז".

מלבד כיל, מאירוביץ' סבור כי כעת כדאי לצרף לתיק ההשקעות מניות מסקטור הנדל"ן המניב. מאירוביץ' מציין כי באנליסט "מעדיפים חשיפה לענף באמצעות סל של מניות החברות הגדולות, שחושף אותנו למשרדים, לקניונים ולפאואר סנטרים. באופן פרטני אנו כוללים בסל את החברות עזריאלי, מליסרון, אמות, גב ים, ביג ומבני תעשייה".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

מאירוביץ
 מאירוביץ

מומלץ
 מומלץ