נעילה מעורבת בבורסות אירופה - בהתאם למגמה בוול סטריט

אסיה ננעלה בעליות - למעט יפן שירדה בשל נתוני צמיחה מאכזבים ■ השוק הסיני - הזול ביותר מבין 10 שוקי המניות הגדולים בעולם ■ אכזבה ביפן מנתוני הצמיחה לרבעון השני

המסחר באירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, בהתאם למגמה בבורסות אסיה ובוול סטריט. המשקיעים הגיבו לנתון מאקרו שלילי שפורסם ביפן אך נמצאים בעמדת המתנה לראות לאן מועדות פני השווקים בשבועות הקרובים.

מדד Stoxx 600 ננעל כמעט ללא שינוי אך בטריטוריה הירוקה. שר הכלכלה של גרמניה העריך כי הצמיחה בכלכלה הגדולה באירופה תעמוד על 0.75% ברבעון השני - כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג בהתבסס על מקור המקורב לנושא. אנליסטים מצפים לצמיחה של 0.6%, כך שאם הדיווח לנכון הרי שהצמיחה תפתיע לטובה.

מניית טלקום אוסטריה יורדת ב-1.3% לאחר שפרסמה דוחות כספיים שפספסו את תחזיות האנליסטים. מניית Ladbrokes נופלת 3% לאחר שאנליסט ב-JP מורגן הוריד המלצה לחברת ההימורים. Bilfinger עולה ביותר מ-2% על רקע תחזית של חברת הבנייה הגרמנית למחצית שנייה "חזקה באופן משמעותי" השנה.

עליות באסיה, למעט יפן

בורסות אסיה נסחרו היום בעליות, למעט בורסת יפן, בעוד משקיעים אוספים מניות סיניות לאור העובדה שהשוק הסיני הינו הזול ביותר מבין 10 שוקי המניות הגדולים בעולם בבחינת מכפילי הרווח. מחירי הסחורות עולים גם כן.

מדד MSCI אסיה עלה ב-1% כאשר יותר מ-2 מניות עלו על כל מניה שירדה. "השוק הסיני יהיה טוב יותר עד סוף השנה כי הציפיות כה נמוכות", אמרה לסוכנות בלומברג מנהלת השקעות בבנק ABN Amro. "המכפילים זולים. אנחנו שוריים על השוק הסיני. כשהציפיות כל כך נמוכות יהיה קל לשוק להציג תשואת יתר".

מחזור המסחר במדד SCI הסיני היה גבוה היום ב-39% בהשוואה למחזור היומי הממוצע בחודש האחרון. המדד נסחר לפי מכפיל 8.3 על הרווח החזוי בשנה הקרובה, לעומת מכפיל רווח חזוי ממוצע של 12.7 ב-5 השנים האחרונות. מדובר, כאמור, במדד הזול ביותר מבין 10 השווקים הגדולים בעולם. המדד נפל ב-9.6% מתחילת השנה.

השוק היפני יורד היום בניגוד למגמה על רקע נתוני מאקרו שליליים במדינה. צמיחת התמ"ג ביפן ברבעון השני של השנה הסתכמה ב-2.6% בקצב שנתי - מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.6%. גם נתון הצמיחה לרבעון הראשון עודכן מטה ל-3.8% מ-4.1%.

גם בבחינת שוקי אסיה בהשוואה לשוקי המניות במערב ניתן לראות כי המניות באסיה זולות יותר. מדד MSCI אסיה נסחר במכפיל 12.9 על הרווח החזוי השנה, לעומת מכפיל 15.3 במדד S&P 500 ו-13.9 במדד Stoxx 600 האירופי.

מניות המשאבים והאנרגיה בלטו היום בעליות על רקע העלייה במחירי הסחורות. מניית BHP ביליטון עולה בסידני וכך גם ריו טינטו . מניית Jiangxi Copper, יצרנית המתכות הגדולה בסין, זינקה ב-6.1%.