מזרחי הפריש 191 מ' ש' על משכנתאות; הרוויח 245 מ' ש'

הבנק יישם לראשונה את הוראת בנק ישראל להגדיל ההפרשה לחומ"ס בגין ההלוואות לדיור ■ הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה: 525 מיליון שקל

בנק מזרחי טפחות , בניהולו של אלי יונס, פירסם היום (ה') לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2013, ובהם הוא מיישם לראשונה את הוראת בנק ישראל להגדיל את ההפרשה לחומ"ס בגין ההלוואות לדיור. המשמעות - הפרשה בהיקף 191 מיליון שקל שבאה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון.

הרווח הנקי ברבעון השני, לאחר ההפרשה הנ"ל, עמד על 245 מיליון שקל לעומת 295 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 16.9%. התשואה על ההון העצמי עמדה על 11.1%.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה: 525 מיליון שקל לעומת 546 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד קיטון של 3.8%.

הכנסות המימון ברבעון השני עמדו על 921 מיליון שקל לעומת 849 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד גידול של כ-8.5%.

מלבד זאת הודיע הבנק כי לאחר שעלה על התוואי להשגת יעד הלימות ההון רובד 1 של 9%, הוא יחזור לחלק דיבידנד לבעלי המניות. הדירקטוריון החליט לחלק דיבידנד בסך 75 מיליון שקל. עוד הודיע הבנק כי יאמץ קו פעולה לפיו, עד ליום 31 בדצמבר 2014, יחולק דיבידנד בשיעור של עד 30% מהרווח הנקי השנתי מפעולות רגילות ו-80% מהרווח השנתי מפעולות בלתי רגילות.

מזרחי טפחות, נציין, הוא השחקן הגדול במשק בתחום המשכנתאות. שאר הבנקים הגדולים כבר יישמו את הוראת בנק ישראל ברבון הראשון של 2013, ומזרחי בחר ברבעון השני. מהות ההוראה - הגדלת ההפרשה בגין הלוואות דיור (משכנתאות), המהווה מעין מס מפלה או תמריץ שלילי לבנקים להעניק הלוואות כאלו, והיא במסגרת פעולות בנק ישראל לצינון שוק הנדל"ן.

מנכ" הבנק אלי יונס אמר כי "אני פורש מתפקידי כמנכ"ל מזרחי-טפחות, לאחר תקופת כהונה של כתשע שנים וחצי, בתחושת סיפוק גדולה. ההישגים המרשימים אליהם הובלנו בשנים האחרונות, מהווים נקודת זינוק מצוינת, שתאפשר לבנק להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים שעומדים בפתח.

"כמו בדוחות קודמים, גם מהדוח הכספי הנוכחי עולה תמונה של המשך התרחבות וצמיחה, ואף ביתר שאת. את השפעת הנתונים החזקים הללו קיזזה, במידה מסוימת, הפרשה חד-פעמית להפסדי אשראי של 191 מיליון שקל לפני מס, כתוצאה מיישום הוראות בנק ישראל, בנושא הלוואות לדיור. ללא הפרשה חריגה זו היה הבנק מסיים את הרבעון השני של 2013 עם רווחי שיא של יותר מ-300 מיליון שקל (במקום 245 מיליון שקל המדווחים) ותשואה להון של כ-16%.