הוט בוחנת את החלפת ספקית ערוצי הסדרות והסרטים

תוקף החוזה בין הוט לדורי מדיה יפקע בסוף השנה ■ עיקר המחלוקת היא כספית, והיא מלווה גם בחילוקי דעות תוכניים בין שתי החברות

חברת הכבלים הוט בוחנת את החלפתה של ספקית ערוצי הסדרות והסרטים שלה, דורי מדיה ספייק. ל"גלובס" נודע כי הוט והחברה-האם של ספייק, דורי מדיה, מתקשות לראות עין בעין לקראת מועד פקיעת תוקף החוזה ביניהן בסוף השנה.

עיקר המחלוקת היא כספית, והיא מלווה גם בחילוקי דעות תוכניים בין שתי החברות. לאור הדברים פנתה חברת הכבלים לגורמים אחרים בשוק, בכדי לבחון את האפשרות כי יחליפו את ספייק לאחר למעלה מ-5 שנים.

בין החברות בשוק שקיבלו פנייה מהוט גם NMC יונייטד של האחים משה וליאון אדרי ויסמין טי.וי של יוסי עוזרד, שהיה ספק ערוצי הסרטים של החברה לפני דורי מדיה.

ספייק רוכשת ומפיקה בעבור הוט 10 ערוצים - 8 ערוצי סרטים, בהם ערוצי HD ושני ערוצי סדרות, הוט זון והוט פמילי.

לא מן הנמנע כי הוט תבקש להשאיר אצלה את האחריות על הרכש בתחום סדרות הטלוויזיה כולו ותעביר לספקית שתבחר רק את ערוצי הסרטים. זאת לאור הישגיה של חטיבת הרכש הפנימית של החברה והעידר הגמישות בעבודה מול ספק חיצוני בכל הקשור לניהול לוח שידורים.

על-פי ההערכה, נושא זה הוא אחד ממוקדי המחלוקת מול דורי מדיה, המבקשת להמשיך להפיק ולנהל את הרכש של הסדרות באופן מלא.

בשנים שחלפו מאז החלו שתי החברות לשתף פעולה עלו לא אחת צלילים צורמים מההתקשרות. חברת הכבלים הוט, במסגרת אסטרטגיה כללית, מבקשת בכל פעם שנפתחים הסכמים מול ספקים לצמצם את ההוצאה על התוכן, וגם החברה של דורי מדיה, שהוט היא הלקוח העיקרי שלה, ספגה קיצוצים לא אחת.

מהוט נמסר בתגובה: "יש לנו שיתוף-פעולה טוב במשך שנים עם דורי מדיה, ואין בכוונתנו להיכנס לעניינים מסחריים מעל גבי העיתון".

בדורי מדיה, ביסמין טי.וי וב-NMC יונייטד סירבו להתייחס לנושא.