לפיד על הקיצוץ בקצבאות: "המדינה לא אמורה לפרנס ילדים"

שר האוצר מגדיר את הקיצוץ בקצבאות הילדים "מהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה"

שר האוצר יאיר לפיד טוען כי הקיצוץ בקצבאות הילדים, שנכנס לתוקף היום (ג'), הוא בגדר "מהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה".

"זו היתה אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלנו, ועכשיו היא יוצאת אל הפועל", כתב אמש לפיד בדף הפייסבוק שלו. "אנחנו נעזור כמובן לכל משפחה נזקקת והקצבנו מאות מיליונים לבטחון תזונתי לילדים - ובמקביל ביטלנו לחלוטין את קצבאות הילדים למשפחות המאיון העליון - אבל מדובר במהלך היסטורי של מעבר מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה".

במסגרת הקיצוץ בקצבאות הילדים שנולדו לפני יוני 2003, ההורים יקבלו קצבה של 140 שקל על הילד הראשון במקום 175 שקל ועל הילד השני יקבלו 140 שקל במקום 263 שקל; כך גם על הילד השלישי והרביעי. על הילד החמישי ואילך יקבלו ההורים 140 שקל במקום 175 ש'. במילים אחרות, משפחות מרובות ילדים הן המפסידות העיקריות מהמהלך.

"במשך שנים על שנים הוכח שוב ושוב שקצבאות הילדים אינן מוציאות את האנשים מעוני, אלא רק מנציחות את העוני", כתב לפיד בפייסבוק. "יש רק דבר אחד שמאפשר למשפחות לצאת ממעגל העוני - וזו עבודה. במשפחות שבהן שני ההורים עובדים, העוני צונח אל מתחת ל-5%. זה הפירוש של אחריות הורית, זה גם הפירוש של אחריות חברתית.

"כשאדם מביא ילדים לעולם, הוא זה שאחראי עליהם. לא המדינה אמורה לפרנס אותם, גם לא הורים אחרים. אנחנו נעשה הכל כדי לסייע לכל הורה שרוצה לצאת לעבודה - החל מתוכניות השמה וכלה בתמריצים כספיים לכל מי שעובד בשכר נמוך - אבל יש עקרון אחד שאנחנו לא מתכוונים לוותר לגביו: מעמד הביניים הישראלי אינו אמור לממן אנשים שיכולים לעבוד ואינם עובדים".