נציגות אג"ח IDB פתוח נפגשה עם אלשטיין

הפגישה, שהתקיימה בנוכחות ג'רמי בלנק וחגי בדש, התקיימה כדי לדון במה שיקרה ביום שאחרי נוחי דנקנר

בזמן שנוחי דנקנר מקדם את הכנסת אלכסנדר גרנובסקי כשותף באי.די.בי ואת העסקה למכירת מניות כלל ביטוח, שותפו הישן, אדוארדו אלשטיין, מקדם עסקה נגדית עם מחזיקי האג"ח של אי.די.בי.

מחזיקי האג"ח כנראה כבר לא מאמינים שדנקנר מסוגל לספק את הסחורה, והם מתכוננים ליום שאחרי. היום (ד') בצהריים התקיימה פגישה חשאית בין נציגות אי.די.בי פיתוח לבין נציגי אלשטיין כדי לדון במה שיקרה ביום שאחרי נוחי דנקנר. הפגישה התקיימה בנוכחות ג'רמי בלנק מקרן יורק וחגי בדש מפסגות.

אמש הציגו הנאמנים ונציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות את מתווה העסקה עם אלשטיין. לפי מתווה זה, יזרים אלשטיין 700 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח, כאשר 70 מיליון שקל נוספים יושקעו ברכישת מניות החברה מידי הנושים, כך שבסופו של המהלך יחזיק אלשטיין בכ-50.5% ממניות אי.די.בי פתוח על מנת להוכיח את רצינותו, יפקיד אלשטיין עם החתימה על ההסכם 75 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) לטובת הנושים בחשבון בנק ישראלי. 14 יום מאישור ביהמ"ש את הצעת ההשקעה הזו, יעביר אלשטיין 25 מיליון דולר (כ-90 מיליון שקל) נוספים. היתרה (כ-410 מיליון שקל) תושלם לנושים לאחר הקצאת המניות, ככל הנראה לאחר כחצי שנה ואף יותר.

נציין כי המתווה של אלשטיין אינו חף מבעיות מהותיות. ככל הנראה הצליח אלשטיין לגייס את 75 מיליון הדולר הראשונים, אך לא את יתרת סכום ההשקעה, ולפי גורמים בשוק, ספק אם יוכל לעמוד בכך. במילים אחרות, כמו בסבב הראשון שלו באי.די.בי אז כשותף של דנקנר, אלשטיין שוב מניח על השולחן עסקה בה הוא שם סכום ראשוני במזומן, כאשר ספק אם יוכל לעמוד בתשלום העתידי.

אם עסקת כלל ביטוח לא תצא לפועל, עשויים מחזיקי אג"ח אי.די.בי להוות מכשול להתממשותה של עסקת אלשטיין מול מחזיקי האג"ח של החברה האם, אי.די.בי אחזקות, שכן כישלון ניסיון המכירה צפוי לחזק את טענתם של מחזיקי האג"ח באי.די.בי פתוח, שלפיה החברה אינה סולבנטית, ולקדם את ניסיון ההשתלטות שלהם על החברה.