תשובה שיפר הצעת הרכש לדלק אנרגיה בפעם הרביעית

מדובר בשיפור רביעי בהצעת הרכש למניות דלק אנרגיה ■ קבוצת דלק תשלם כ-73 מיליון שקל יותר לעומת ההצעה מחודש אוגוסט ■ חברת תמלוגי העל תאמץ מדיניות דיבידנד של 90% מהרווחים ולא תימחק מהבורסה ל-3 שנים

קבוצת דלק ממש נחושה למחוק את דלק אנרגיה להמסחר בבורסה. הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה ושבניהולו של אסי ברטפלד שיפרה היום (ו') את הצעת הרכש למניות דלק אנרגיה מהציבור - בפעם הרביעית.

על פי ההצעה החדשה, תשלם קבוצת דלק סכום נוסף של כ-73 מיליון שקל (מחציתה במזומן ומחצית נוספת ביחידות השתתפות) לעומת ההצעה מחודש אוגוסט. ההצעה הראשונה לרכישת מניות הציבור בדלק אנרגיה הגיעה כבר בשנת 2005, במזומן, שתי ההצעות שבאו לאחר מכן היו הצעת רכש חליפין, שבמסגרתן הוצע לבעלי המניות של דלק אנרגיה יחידות השתתפות של השותפויות הבנות, אבנר ודלק קידוחים .

בהצעה מהיום, מציעה קבוצת דלק לשלם בעבור כל מניה של דלק אנרגיה "חבילה" המורכבת מ-121 שקל מזומן, 344 יחידות של אבנר, 48 יחידות של דלק קידוחים (החברות הבנות) בתוספת למניה אחת בחברת תמלוג העל שתירשם למסחר. סה"כ תמורת ההצעה החדשה בגין כל מניה אחת של דלק אנרגיה מסתכמת על פי שערי הסגירה של היחידות ליום 21 באוגוסט ב-1,927 שקל - שיפור שלכ-14% לעומת ההצעה הקודמת, ובתוספת למניה בחברת תמלוג העל.

בחודש אוגוסט הציעה קבוצת דלק לשלם בעבור כל מניה של דלק אנרגיה 71.2 שקל במזומן, 324 יחידות של אבנר, 48 יחידות של דלק קידוחים בתוספת מניה אחת בחברת תמלוגי על שתירשם למסחר. סה"כ תמורת ההצעה מאוגוסט, במחירי השותפויות דאז, בגין כל מניה אחת של דלק אנרגיה הסתכמה ב-1,697 שקל וזאת בתוספת למניה בחברת תמלוג העל.

קבוצת דלק הודיעה כי תפעל לאמץ מדיניות חלוקת דיבידנד בחברת תמלוגי העל, לפיה יחולקו מדי שנה 90% מהרווחים הראויים לחלוקה. בנוסף, הודיעה הקבוצה כי לא תיזום כל פעולה שתוביל למחיקת מניות חברת תמלוגי העל ממסחר במשך תקופה של 3 שנים מיום רישומה.