האם גם מנכ"ל אי.די.בי יתפטר ואחריו כל צמרת החברה?

סעיף בפוליסת הביטוח של מנהלי אי.די.בי קובע, כי אם מתרחשת העברת שליטה, הביטוח מבוטל מיידית ■ המשמעות: עזיבה גורפת של כל צמרת אי.די.בי אחזקות ופתוח ■ אתמול נחשף ב"גלובס" כי שוני אלבק ואייל סוגלניק בדרך החוצה

בהמשך לחשיפת "גלובס" מאתמול, לפיה המשנה למנכ"ל אי.די.בי שוני אלבק, והמשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי בקונצרן אייל סוגלניק, הגישו לבעל השליטה נוחי דנקנר בקשה לפרוש מתפקידם, העלילה מסתבכת.

היום התברר כי לא מדובר רק בשני האישים האלה, אלא בעצם כל המנהלים הבכירים והדירקטורים של אי.די.בי אחזקות ופתוח של נוחי דנקנר ובינהם המנכ"ל חיים גבריאלי. הסיבה המרכזית, היא אי-הוודאות באשר לשליטה באי.די.בי, שתידון ביום ראשון הקרוב בפני שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין.

והסיבה הטכנית, קשורה לסעיף מסוים בפוליסת ביטוחי הדירקטורים ונושאי המשרה של אי.די.בי אחזקות ופתוח. אם מתבצעת העברת שליטה בקונצרן אי.די.בי, בפוליסת הביטוח של המנהלים הבכירים והדירקטורים קיים סעיף שבמקרה כזה של העברת השליטה הביטוח מבוטל מיידית והמנהלים יהיו חשופים לתביעות אישיות.

אם השופט אורנשטיין אכן יורה על העברת השליטה מידי דנקנר - המשמעות היא עזיבה גורפת של כל צמרת אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח - אם לא יימצא פתרון לעניין הפוליסה. חברות הביטוח שמבטחות את מנהלי והדירקטורים של אחזקות ופתוח הן כלל ביטוח (מקבוצת אי.די.בי) ו-AIG.

דובר אי.דיבי מסר בתגובה כבר אתמול, כי "אנו מנסים למצוא פתרון מהיר ויעיל לבעיה בסיוע משפטנים ויועצי הביטוח. אף מנהל או נושא משרה בכיר אחר בקבוצה לא ביקשו לעזוב בשל מצבה הפיננסי או העסקי ובוודאי לא בשל עניין כלשהו הקשור בבעלי מניות השליטה".