רגע לפני תום הכהונה: שריג מכניס את פסגות לשוק הביטוח

קבלת הרישיון מאפשרת לפסגות להשלים את עסקת רכישת תיק ביטוח החיים המאוד קטן של חברת הביטוח שירביט

רגע קט לפני סיום כהונתו, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, פרופ' עודד שריג, תרם תרומה למבנה שוק הביטוח כשהעניק היום רישיון מבטח לבית ההשקעות פסגות. מדובר במהלך צפוי ובעל משמעות חיובית לשוק ההון.

הרישיון יאפשר לפסגות למכור ביטוחי חיים וביטוח מפני אובדן כושר עבודה, ולהפוך לשחקן תחרותי שווה יכולות בשוק החיסכון לטווח ארוך, למול קבוצות הביטוח הגדולות. מנכ"ל פסגות הוא חגי בדש, כשאת פעילות הביטוח של בית ההשקעות מוביל אריק יוגב.

באוצר הסבירו היום כי "הרישיון ניתן לאחר בדיקות קפדניות שבוצעו כדי להבטיח את יציבות המבטח החדש ולהבטיח רמה נאותה של שירות וטיפול במבוטחים". קבלת הרישיון מאפשרת לפסגות להשלים את עסקת רכישת תיק ביטוח החיים המאוד קטן של חברת הביטוח שירביט.

לדברי פרופ' שריג, "אני מברך על הצטרפותה של פסגות כמבטח בתחום ביטוח החיים. פעילות זו צפויה להגביר את התחרות בתחום לטובת ציבור המבוטחים".

כניסתו של בית ההשקעות פסגות לתחום הביטוח מהווה בשורה מבחינת שוק החיסכון לטווח ארוך - שנשלט על ידי חמש קבוצות הביטוח הגדולות מגדל, הראל, כלל ביטוח, הפניקס ומנורה-מבטחים.

כיום בית ההשקעות פסגות הינו גורם מוביל בשוק הגמל שנמצא בראן-אוף וכמעט אין אליו מצטרפים חדשים; והוא בעל נוכחות בוסרית עדיין בשוק הפנסיה החדשה. מכירת מוצרי ביטוח תאפשר לבית ההשקעות להיאבק על לקוחות חדשים ולהשפיע על מבנה שוק הביטוח.

בשנים האחרונות אמנם היו כמה קבוצות שקיבלו אישור הממונה והקימו חברות ביטוח ואולם, זה שנים שלא הוקמה בישראל חברת ביטוח שעוסקת בתחומי החיסכון הפנסיוני, ובעלת יכולת להשפיע על השוק הפנסיוני כולו. מבחינה זו לפסגות פוטנציאל להביא להשפעה.