אתלון הקטנה פועלת ליצירת גוש חוסם באג"ח אי.די.בי אחזקות

אתלון, חברה חסרת פעילות ממשית הנסחרת בשווי של 3.5 מיליון שקל בלבד, מעוניינת לרכוש אג"ח אי.די.בי אחזקות בהיקף של כ-200 מיליון ערך נקוב

המכרז על אי.די.בי אחזקות יצא לדרך, והחגיגה מתחילה. היום הודיעה אתלון, חברה חסרת פעילות ממשית הנסחרת בשווי של 3.5 מיליון שקל בלבד, כי היא מעוניינת לרכוש אג"ח אי.די.בי אחזקות בהיקף של כ-200 מיליון ערך נקוב. לשם כך הודיעה אתלון כי שכרה את שירותיהם של יועצים שיאתרו עבורה מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות שמוכנים לבצע מכירה.

כנגד האג"ח מוכנה אתלון לשלם במניות - 0.7% מניית החברה עבור כל שקל ערך נקוב אג"ח של אי.די.בי אחזקות. כלומר, לא מדובר על הזרמה של הון חיצוני (בקופת אתלון 6.5 מיליון שקל בלבד), אלא על עסקת חליפין של אג"ח תמורת מניות. ייתכן שמטרת המהלך היא יצירת גוש חוסם בהצבעות נושים עתידיות - כמו ההכרעה על הסדר החוב בחברה - שבהן דרוש רוב של 75% מקרב מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות. ככל הידוע, לא קשורה אתלון עם מי מבין בעלי העניין באי.די.בי.

אם תושלם העסקה, היועצים ששכרה אתלון יהיו זכאים לתמורה שנקבעה בהסכם מולם, ובנוסף תינתן להם הזכות למנות דירקטור אחד מטעמם לדירקטוריון החברה.

חברת אתלון הוקמה ב-2007 על ידי אלוף פיקוד הדרום לשעבר, דורון אלמוג, והיא משקיעה בחברות סטארט-אפ בתחום הביטחון. סטלין בהרטי הוא יו"ר דירקטוריון החברה, ועו"ד יניב ברסלר ורו"ח יניב לובינסקי מכהנים בה כמנכ"לים משותפים.

מדוחות הרבעון השני של 2013 שפרסמה החברה עולה כי יתרת המזומנים שלה הסתכמה בכ-6.5 מיליון שקל, וכי יש לה הפסד צבור של כ-180 מיליון שקל. במהלך 2012 השקיעה החברה את רוב כספה בקרן כספית, שלדבריה "העניקה לחברה תשואה גבוהה יותר מפיקדונות בבנק". את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה בהפסד של כמעט מיליון שקל.

נזכיר כי בתחילת השבוע החליט השופט המחוזי איתן אורנשטיין על מתן ארכה של חודשיים לבעל השליטה הנוכחי באי.די.בי, נוחי דנקנר, ולשותפו, איש העסקים האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי (בעל השליטה בחברת ההשקעות בי.ג'י.איי), במטרה לקדם את השקעתם באי.די.בי במסגרת הסדר חוב. במשך תקופה זו, ציין השופט, יוכלו משקיעים נוספים לגבש הצעות השקעה, כאשר ההכרעה במתווה שייבחר תיפול באספות נושים שיתכנסו בעוד כחודשיים.

בתוך כך, הודיע היום דירקטוריון אי.די.בי, פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, כי הוא מתיר לשחרר את התשלומים מחשבון הנאמנות שהוקם על ידי ביהמ"ש לנושי החברה. נזכיר כי עם תחילת סאגת הסדר החוב באי.די.בי הורה השופט אורנשטיין להעביר את התשלומים שחייבת החברה לנושיה (בנקים ומחזיקי אג"ח) לחשבון נאמנות תחת פיקוחו של המשקיף החיצוני בחברה, עו"ד חגי אולמן. בחשבון זה הצטברו כ-750 מיליון שקל. בדיווחה לביהמ"ש הסבירה החברה כי אין מניעה לשלם תשלומים אלה, שכן החברה סולבנטית ויכולה לעמוד בהתחייבויותיה.