קו מנחה רוכשת את פעילות האינטרנט של חברת תפוז

הרכישה, בהיקף של כ-4.3 מיליון שקל, כוללת את אתר הבלוגים והפורומים המוביל, אתר שיתוף הווידיאו flix ואתר הילדים "דף הבית הראשון שלי"

אתר הפורומים והבלוגים הוותיק תפוז מחליף ידיים: קבוצת קו מנחה, המחזיקה בבעלותה את האתרים ביזפורטל, אייס ותקדין, הודיעה היום (א') על רכישת פעילות האינטרנט של חברת תפוז ב-4.3 מיליון שקל.

פעילות האינטרנט כוללת את אתר תפוז על הפורומים והבלוגים שלו, אתר שיתוף סרטוני הווידיאו flix וכן 50.1% מהבעלות על אתר הילדים "דף הבית הראשון שלי". סגירת העסקה כפופה לאישור הממונה על הגבלים עסקיים.

למעשה, חברת תפוז נשארת עם שלד בורסאי, עם מזומן בקופה ועם חברת האיפיון והעיצוב netcraft. שווי השוק של תפוז עומד על 13.2 מיליון שקל, כשהוא כולל, כאמור, לא רק את פעילות האינטרנט שנמכרה.

קו מנחה יוצגה על-ידי עורכי הדין ניר אורן ועדי בוקי ממשרד ראבד מגריזו בנקל, בעוד תפוז יוצגה על-ידי עורכי הדין יוסי אברהם ויוסי רוזנבלום ממשרד יוסי אברהם.

תפוז הייתה כבר זמן רב על המדף ולמעשה חברת סאני, המחזיקה בחברה, ערכה באחרונה מכרז על מכירת פעילותה. במכרז השתתפו גופי אינטרנט שונים וכן גופי מדיה שאינם במקור מתחום האינטרנט, אך לבסוף נבחרה קבוצת קו מנחה.

פעילות תפוז אמורה להמשיך לפעול באופן עצמאי תחת הבעלים החדשים ולשמור על התוכן של הפורומים, הבלוגים, הסרטונים ושאר הפעילות האינטרנטית. כמו כן, כל עובדי פעילות האינטרנט וההנהלה של תפוז יעברו לחברה חדשה וכן מנכ"ל תפוז, דן חן, צפוי להמשיך בתפקיד גם לאחר העברת הבעלות.

ל"גלובס" נודע כי בשלב הראשון לא צפויה להיות סינרגיה בין פעילות תפוז לבין הפעילות האינטרנטית של קו מנחה והאתרים אייס וביזפורטל.

הכנסות חברת תפוז במחצית הראשונה של השנה עמדו על 4.8 מיליון שקל וכן נרשם הפסד תפעולי של 1.9 מיליון שקל. את 2012 סיימה תפוז עם 11.1 מיליון שקל והפסד תפעולי של 841 אלף שקל. הכנסות קו מנחה במחצית הראשונה של השנה עמדו על 41.1 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על 6.1 מיליון שקל. שווי השוק של קו מנחה עומד על 121 מיליון שקל.

אתר תפוז הוא האתר הישראלי הרביעי בפופולריותו ולפי ועדת המדרוג באינטרנט, בחודש יולי גלשו אליו 1.3 מיליון גולשים בפועל. אתר "עמוד הבית הראשון שלי" הביא אליו ביולי 173 אלף גולשים. אל אתרי קבוצת קו מנחה גלשו ביולי 350 אלף גולשים. העסקה תהפוך את קבוצת קו מנחה לאחת מקבוצת המדיה האינטרנטית הגדולות בישראל.